۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۲

قادری مطرح کرد:

عملیات اجرایی پالایشگاه دوم شیراز به زودی آغاز می شود

عملیات اجرایی پالایشگاه دوم شیراز به زودی آغاز می شود

شیراز- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه دوم شیراز به زودی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قادری ظهر سه شنبه  در گفتگو با خبرنگاران افزود: بمنظور بررسی آخرین وضعیت پالایشگاه دوم شیراز، امروز جلسه ای با حضور اینجانب، استاندار و معاون برنامه ریزی ایشان، تعدادی از مدیران کل و مشاورین استانداری و مدیرعامل پالایشگاههای اول و دوم شیراز، تعدادی از اعضای هیات مدیره هلدینگ پارسیان (مالک  و سرمایه گذار پالایشگاه های اول و دوم) و تعدادی از مدیران کل استان در استانداری تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد که سهام پالایشگاه پارس پتروفیلد شیراز توسط هلدینگ پارسیان به قیمتی بیشتر از ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شده و مجوز ۱۲۰ هزار بشکه ای میعانات گازی این پالایشگاه از وزارت نفت اخذ شده است.

این نماینده مجلس گفت: سرمایه گذار با بیان اینکه مجوز تامین برق این پالایشگاه صادر شده و آب منطقه ای فارس برای تامین آب از محل تصفیه فاضلاب شهرهای همجوار اعلام آمادگی کرده است،گفت که با تکمیل مجوزها، بزودی عملیات اجرایی این پروژه با مبلغی بالغ بر 1.5 میلیارد دلار شروع خواهد شد. نماینده سرمایه گذار گفت که  منابع مالی ارزی و ریالی برای ساخت این پالایشگاه تامین شده و حتی با تداوم تحریمها از نظر دسترسی به منابع مشکلی نخواهیم داشت.

قادری عنوان کرد: با تکمیل این پالایشگاه نه تنها تولیدات پالایشگاه جدید استانداردهای یورو ۴ و یورو پنج را داراست ، بلکه تولیدات پالایشگاه فعلی نیز که استانداردهای  لازم را ندارد نیز بهینه خواهد شد.

وی گفت: با تکمیل طرح توسعه، آلایندگی پالایشگاه فعلی نیز حذف خواهد شد.  استفاده از میعانات گازی به عنوان خوراک در پالایشگاه دوم، امکان تولید محصولات تمیز و غیرآلاینده ای شبیه بنزین را فراهم کرده و در این پالایشگاه قیر و مازوت تولید نخواهد شد.  

این نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه قرار براین شد تا در اسرع وقت پاسخ استعلامهای انجام شده، دریافت و مقدمات کلنگ زنی این پروژه در دهه فجر امسال فراهم شود.

پالایشگاههایی که از میعانات گازی به عنوان خوراک استفاده میکنند، در رده پالایشاههای پاک رتبه بندی شده و راندمان و کارایی تبدیل ماده خام به فرآورده حدود ۹۵ درصد است که این رقم حدود ۲۰ درصد بیشتر از پالاشگاههایی است که از نفت خام به عنوان خوراک استفاده میکنند.

کد خبر 2444790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha