۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۹:۴۳

كنگره ملی شعر عاشورايی در قروه آغاز به كار كرد

كنگره ملی شعر عاشورايی در قروه آغاز به كار كرد

سنندج – هفتمين كنگره سراسری شعر عاشورايی قروه با حضور شاعرانی از استانهاي مختلف كشور در مهديه سريش آباد قروه آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه و طي مراسمي با حضور جمعي از مديران و مسئولان استاني و شهرستاني هفتمين كنگره ملي شعر عاشورايي قروه در سريش آباد آغاز شد.

کنگره شعر عاشورایی با هدف آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین(ع) ویاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن در کشور برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام دبير برگزاري اين كنگره ملي، در بخش زیر 30 سال این کنگره 180 اثر از 86 شاعر و در بخش بالای 30 سال نیز 217 اثر از 137 شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

امام جمعه قروه نيز در مراسم افتتاح اين كنگره ملي اظهار داشت: شعر یکی از ابزارهای موثر هنری برای انتقال مفاهیم ارزشی، اعتقادی، حماسی، ایمانی و سیاسی به نسل های آینده است و به همين دليل ما بايد از اين امكان به شكل بهتري براي انتقال مفاهيم ارزشي و ديني استفاده كنيم.

حجت الاسلام صفر علی احیا افزود: تاثیرگذاری هنرمندان فرهیخته و شعرا این است که با بازی کردن الفاظ و کلمات و چینش آن ها، معجزه ای می آفریند که گاها آن الفاظ و حقایق معانی را به شنونده منتقل می کند و این هنر شاعر است.

وي با تاکید بر اثرگذاری شعر در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی گفت: اشعار اگر دارای محتوی و مفاهیم پرمغز و معنی باشند، تاثیر فوق العاده و چشمگیری بر روح و جان انسان خواهند گذاشت.

امام جمعه قروه در پایان افزود: بر خلاف آنچه عموم تصور می کنند شعر در عین لطافت و نرمی توانایی بسیار زیادی برای انتقال مفاهیم سخت و سنگین دارد.

قرار است در مراسم اختتاميه اين كنگره ملي از شعرا و آثار برتر تقدير و تجليل شود.

کد خبر 2445014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha