۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸

بزرگ نیا:

ایران رنگین کمان اقوام است

ایران رنگین کمان اقوام است

ساری - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران بزرگ نیا گفت: ایران، رنگین کمان اقوام، کشور چهار فصل، سرزمین پدیده های طبیعی با منظره های بهشت گونه، چیزی در جذب گردشگر کم ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور بزرگ نیا پیش از ظهر پنجشنبه در نشست دبیرخانه جشنواره وارش درباره این رویداد گفت: فیلم به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباط جمعی درداد و ستد های اجتماعی، ساختار زندگی انسان ها، چگونگی برقراری ارتباطات درون گروهی و برون گروهی و حتی اندیشه هر فرد برای چگونه زیستن  نقش جریان سازی ایفا می کند.

وی اظهار داشت: سینما و تلویزیون به دلیل جذابیت های بصری بالا و توانایی قابل توجه در جلب مخاطب یکی از ابزارهای مهم در معرفی جاذبه های گردشگری است که بهره گیری از آنها نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح است.

وی افزود: معرفی جاذبه های گردشگری طبیعی، فرهنگ و آداب و رسوم از طریق ساخت مستند و فیلم های تاریخی و فرهنگی روش بسیار موثر و کم هزینه ای نسبت به سایر روش های جذب گردشگر در سراسر دنیا محسوب می شود.

بزرگ نیا با اشاره به قابلیتهای مازندران گفت: همه این قابلیت ها زمانی به سرمایه های ارز آور و پول ساز برای کشور تبدیل می شوند که با قرار گرفتن در قاب مستند و فیلم به بازار جهانی عرضه و توجه گردشگران سراسر دنیا را به خود جلب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران ادامه داد: پیوند بین گردشگری و فیلم به عنوان تاثیرگذارترین رسانه، رابطه ای تنگاتنگ با توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع دارد و نقش بی بدیلی  که رسانه ها به عنوان ابزارهای فرهنگی، در تصویرسازی از مکان ها و جاذبه های گردشگری برای مردم دنیا دارند، پرداختن به مطالعه در زمینه رسانه و گردشگری را ضروری می کند.

وی افزود: تصویرسازی از ایین ها، اداب و رسوم و جاذبه های گوناگون یک کشور یا یک مکان است که فرد را به دیدن آن ترغیب می کند که این امر جز در گستره فعالیت های رسانه ها جای نمی گیرد و بر این اساس تقویت نقش رسانه و کارکردهای آن در توسعه حوزه های گوناگون گردشگری ضرورت می یابد.

کد خبر 2445851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha