۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۷

در همایش هیأت امنای مساجد بناب عنوان شد:

احیای فرهنگ وقف وظیفه ای همگانی/ لزوم هدایت موقوفات طبق نیازهای جامعه

احیای فرهنگ وقف وظیفه ای همگانی/ لزوم هدایت موقوفات طبق نیازهای جامعه

بناب - نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر لزوم ترویج و احیای فرهنگ وقف در جامعه با همراهی تمام اقشار مردم و همکاری تمام سازمان ها و ادارات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی پنجشنبه ضمن بیان این مطلب در همایش هیأت امنای مساجد بناب خاطر نشان شد: در نگاهی کلان به مقوله وقف، همه دستگاه ها و نهادها باید برای احیای این فرهنگ اسلامی تلاش کنند چون ساخت مسجد بعنوان یک موقوفه در تبلیغ، ترویج و تبیین فرهنگ اسلام و قرآن از نخستین اقدامات اکرم (ص) بوده و همین امر خود حاکی از اهمیت و وظیفه همگانی در خصوص وقف است.

وی فرهنگ وقف را توجه انسان به دیگران و نسل آینده، دوری از خودخواهی و احساس مسئولیت در قبال جامعه  جامعه تعریف و تصریح کرد: با توجه به فرموده نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه " هر کس نسبت به امور مسلمین و جامعه بشری اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست، باید با ترویج فرهنگ وقف برای حل مشکلات جامعه تلاش و برنامه ریزی کنیم و خوشبختانه امروز به برکت خون شهدا، هدایتهای امام راحل(ه) و مقام معظم رهبری، فرهنگ وقف بتدریج در جامعه در حال احیاء است.

علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ثبت موقوفه ای مربوط به یازده قرن پیش در اصفهان اظهار داشت: نابودی و کمرنگ کردن فرهنگ وقف در دوران پهلوی و قبل از آن توسط برخی حاکمان ظالم و جبار و ایجاد فاصله بین این فرهنگ و مردم دنبال می شد اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد احیای فرهنگ وقف در کشور هستیم.

امام جمعه بناب نیز در این همایش با تاکید بر جایگاه و اهمیت وقف در فرهنگ اسلامی گفت: وقف یکی از سنت های مقدس و سفارش شده در فرهنگ و آموزه های دینی و اسلامی است که امروز باید براساس نیازهای جامعه آن را هدایت کرد.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در پایان سخنان کوتاه خود خاطر نشان شد: امیدواریم با حضور حجت الاسلام محمدی در رأس سازمان اوقاف و امورخیریه قدم های ارزنده ای در این مجموعه صورت گیرد و بیش از پیش شاهد ترویج و احیای فرهنگ وقف در جامعه باشیم و با توجه به اهمیت این موضوع از هیأت امنای مساجد نیز انتظار داریم در راستای تبلیغ فرهنگ وقف تلاش کنند.

کد خبر 2445900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha