۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۴

مجیب:

175 مرکز رشد در کشور وجود دارد

175 مرکز رشد در کشور وجود دارد

کرمانشاه- نماینده پارک علم و فناوری کشور با بیان اینکه 175 مرکز رشد در کشور وجود دارد، افزود: از این نظر کرمانشاه در جایگاه ششم بوده و این نشان می دهد که ما در این زمینه به ساختار توجه کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، ژاله مجیب ظهر پنج شنبه در همایش نقش پارک‌های علم و فناوری در توسعه کرمانشاه که در شهرستان روانسر برگزار شد، با اشاره به نقش پارک علم فناوری برای توسعه ثروت گفت: استان کرمانشاه در جدول ساختار رتبه بندی صنعت کشور جایگاه هفدهم را دارد.

وی همچنین افزود: این استان از نظر رتبه بندی دانشگاه های جامع کشور جایگاه خوبی داشته و دوازدهم است و از نظر رتبه بندی دانشگاه های صنعتی کشور نیز رتبه دهم را در اختیار دارد.

مجیب با بیان اینکه این استان از نظر پژوهشی رتبه خوبی ندارد، گفت: برای رسیدن به فناوری، ابتدا باید پژوهشی اتفاق بیفتد تا تبدیل به فناوری شود.

نماینده پارک علم و فناوری کشور در ادامه با اشاره به جایگاه دوازدهم کرمانشاه در زمینه تولید ناخالص ملی کشور میزان آن را 70 هزار و 281 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی اظهار داشت: 33 مجوز پارک علم و فناوری در کشور صادر شده و بعضی از مراکز نیز دو مجوز پارک دریافت کرده اند.

مجیب با بیان اینکه 175 مرکز رشد در کشور وجود دارد، افزود: از این نظر کرمانشاه در جایگاه ششم بوده و این نشان می دهد که ما در این زمینه به ساختار آن توجه کرده ایم.

نماینده پارک علم و فناوری کشور همچنین با اشاره به اینکه شکل گیری مراکز رشد از شتاب بیشتری برخوردار شده، خاطر نشان کرد: تا سال 84 تنها 70 مرکز رشد در کشور وجود داشت که هم اکنون به 175 مرکز رسیده است که البته در این شتاب از برخی ویژگی ها مانند کیفیت در کنار کمیت غافل بوده ایم.

مجیب با اشاره به تجاری سازی ایده در مراکز رشد را در دستور کار قرار دارد، گفت: مراکز رشد از تجربیات مراکز قبلی (موفق و ناموفق) استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مدیران مراکز رشد باید از نخبگان با سابقه در موارد مختلف مشاوره بگیرند، همچنین آنها می توانند برای تامین منابع تولید از منابع مالی دستگاه هایی که امکان دارد استفاده کنند.

مجیب در پایان با اشاره به اهداف مراکز رشد، گفت: مراکز رشد دفتر نیست و به عنوان یک چرخه ارتباطی میان صاحب ایده، صنعت و بازار عمل کند.

 

کد خبر 2445915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha