۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۱

حجت الاسلام جعفری:

198 دادسرای انتظامی نظام پزشکی در سراسر کشور فعال است

 198 دادسرای انتظامی نظام پزشکی در سراسر کشور فعال است

ساری – دادستان مازندران گفت: 198 دادسرای انتظامی نظام پزشکی در سراسر کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسدالله جعفری ظهر پنج شنبه در سمینار قصور پزشکی از دیدگاه حقوقی در سالن کنفرانس بیمارستان بوعلی سینا ساری با تاکید بر اینکه از تکالیف و وظایف مسئولان نظام صیانت از جسم و سلامت آحاد جامعه است، اظهار داشت: با توجه به این تکلیف و وظیفه طرح تحول سلامت یکی از سیاست های استراتژیک نظام است در حد کلان باید برای آن برنامه ریزی و هزینه شود که در این حوزه به جزء پزشکان و جامعه پزشکی هیچ فردی نمی تواند اقدامی کند.

وی با بیان اینکه رسالت سازمان نظام پزشکی مسئولیت رعایت حقوق بیمار و حفظ و صیانت جایگاه والای کرامت پزشکی عنوان کرد و افزود: برخی شان پزشکان را تنزل می دهند اینطور نیست که پزشک را نگهبان جسم ببینیم و از خود، شان، منزلت و جایگاه پزشک غافل شویم.

دادستان استان با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی مسئول صیانت و حفظ مجموعه جامعه پزشکی دارد، اذعان داشت: پزشکی شغل نیست بلکه یک تعهد و مسئولیت پذیری است و بهمین دلیل باید جایگاه آنها در بین مسئولان، بدنه جامعه تا پایین ترین سطح فراگیر شود.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: بیش از 3 هزار و 482 نفر در ناوگان پزشکی و جامعه پزشکی طرح تحول سلامت را آغاز کنند و می تواند برکات بسیاری برای جامعه پزشکی و مردم بهمراه داشته باشد.

به گفته وی، دستگاه قضائی مسئولیت اجرای عدالت قضائی و اجتماعی را بر عهده دستگاه عدلیه گذاشته که یک مسئولیت سنگین است.

جعفری کار قضاوت را یک کار حساس و دشوار عنوان کرد و گفت: قضات در مراجعه دو فرد متخاصم طوری رسیدگی، تحقیقات و رای صادر شود که اقناع وجدان پیدا کنند و مطمئن باشد که توانسته احقاق حق کند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد احقاق حق با محوریت تدبیر، تحقیق و رای قضائی با همکاری دستگاههای تخصصی باید صورت گیرد.

دادستان استان تصریح کرد: نقش قانونی سازمان نظام مهندسی و پزشکی قانونی در جریان رسیدگی پزشکی یک نقش اساسی و پایه ای است.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: سلامت عمومی که یکی از حقوق مسلم و کلان آحاد جامعه اسلامی است باید به نحو احسن استیفاء شود.

وی با اشاره به امارهای مختلف در سطح کشور، اذعان داشت: 198 دادسرای انتظامی نظام پزشکی در شهرستان ها و سراسر کشور، 202 هیات بدوی با بیش از 2 هزار و 222 متخصص در امر پزشکی همکاری می کنند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به  385 نفر در 35 هیات های تجدید نظر در سطح کشور، اظهار داشت:  4 استان کشور مازندران، آذربایجان غربی، خوزستان و تهران دو هیات دارد.

وی از فعالیت 809 دادستان در دادسراهای انتظامی سراسر کشور خبر داد و افزود: 3 هزار کارشناس با هیات های انتظامی از لحاظ علمی و فنی همکاری می کنند.

جعفری با اشاره به عملکرد 6 ماه نخست سال جاری نظام پزشکی کشور، گفت: این عملکرد 2 هزار و 490 مورد بوده که حدود 2 هزار و 170 مورد پرونده در هیات های بدوی، 711 پرونده در هیات های تجدید نظر و 141 مورد در هیات عالی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به قانون که پزشکان باید مسئولیت در برابر بیمار

و ادامه درمان آنها را مورد اهمیت قرار دهند، گفت: پزشکان نسبت به بیمار و مسئله سلامت آنها بیشتر از دیگر اقشار جامعه دلسوزتر هستند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: رعایت شئونات در قانون بعنوان موازین شرعی، قانونی و اخلاق حرفه ای پرونده های وجود دارد که خیلی اندک است که این میزان هم برای بسیار است.

وی با بیان اینکه باید با رعایت 3 اصل سرعت، دقت و صحت مردم نسبت به جامعه پزشکی اعتماد کنند، اظهار داشت: بدنبال سیاه نمایی و برجسته کردن تخلفات نیستیم بلکه رفع دغدغه مردم باید صورت گیرد.

جعفری بیان کرد: اکثریت موارد پرونده های پزشکی در دست بنده موجب تبرئه و برائت پزشک می شود.

کد خبر 2445950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha