۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

استقبال دانشجویان از حوزه‌های علمیه دانشجویی/ ایجاد قطب‌های مشترک علمی

استقبال دانشجویان از حوزه‌های علمیه دانشجویی/ ایجاد قطب‌های مشترک علمی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تجربه راه اندازی حوزه های علمیه دانشجویی نشان داد که چقدر قشر دانشجوی ما به علوم حوزوی علاقمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت در بسیاری از زمینه‌ها بین حوزویان و دانشگاهیان برقرار شده است و این روند باید گسترش و تعمیق پیدا کند.

وی ادامه داد: نگرش اسلام به علم که آن را موهبتی الهی می داند و منشا همه علوم را ذات مقدس پروردگار متعال تلقی می کند، موجب می شود که هم حوزه و هم دانشگاه به عنوان محل علم آموزی اماکنی مقدس تلقی شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر موضوع علم دینی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، حوزویان علوم دانشگاهی را غیر الهی نخواهند دانست و متقابلا دانشگاهیان نیز علوم حوزوی را کهنه تلقی نمی کنند و این یعنی اتحاد کامل حوزه و دانشگاه.

وی افزود: اگر طبق فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام(ص) علم آموزی واجب است و هر کسی در راه علم آموزی کشته شود، شهید است پس با این نگاه دیگر افتراق و جدایی بین دو نهاد تعلیم و تعلم اساسا موضوعیت پیدا نخواهد کرد.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مدظله العالی در دانشگاه‌ها ادامه داد: تجربه راه اندازی حوزه های علمیه دانشجویی نشان داد که چقدر قشر دانشجوی ما به علوم حوزوی علاقمند است و این تجربه باطل کننده همه ادعاها مبنی بر تعارض حوزه و دانشگاه است.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در زمینه همکاری های کاربردی و عملیاتی بین حوزه و دانشگاه نیز در نقشه جامع علمی کشور، بر موضوع ایجاد قطب های مشترک علمی بین حوزه و دانشگاه تاکید شده است و البته باید هم حوزویان و هم دانشگاهیان در این زمینه سرعت بیشتری به خرج بدهند.

وی در پایان افزود: باید حوزه و دانشگاه نهضت تولید علم را سرعت ببخشند و یکی از زمینه های ایجاد این سرعت، برقرار کردن فرصت‌های مطالعاتی متقابل بین حوزه و دانشگاه است.

کد خبر 2446150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha