۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱

صبح امروز صورت گرفت؛

وداع باشکوه مردم شهر ری با پیکر آیت الله غیوری

وداع باشکوه مردم شهر ری با پیکر آیت الله غیوری

شهرری - صبح امروز مردم متدین ری با حضور در مسجد امام حسن عسکری(ع) با پیکر مرحوم آیت الله غیوری وداع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و با حضور شخصیت های مذهبی سیاسی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و روحانیون و مردم متدین و انقلابی ری مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت الله سید علی غیوری نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر و امام جمعه سابق شهرری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان علاقمند به روحانیت برگزار شد، دعای ندبه به یاد مرحوم آیت الله غیوری قرائت شد و مردم انقلابی شهرری در سوگ فقدان این عالم ربانی به سر و سینه زدند.

قرار است پیکر مطهر این عالم بزگوار ظهر امروز به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منتقل شده و مردم و نمازگزاران شهرری در مصلی نماز جمعه شهرشان با امام جمعه سابق این شهر وداع کنند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران نیز با صدور اطلاعیه ای درگذشت عالم مجاهد و نستوه آیت الله سید علی غیوری را تسلیت گفت که در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

"آیت الله سید علی غیوری از یاران صدیق امام و رهبری بود که در سنگرهای مختلف سیاسی، دینی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و غیره منشأ خدمات بزرگ و گسترده ای بود که هیچگاه از اذهان مردم پاک نخواهد شد، آیت الله غیوری در سنگر نماز جمعه شهرستان ری همواره از اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع کرد و همیشه این سنگر مقدس را به سنگر بیداری و بصیرت بدل نمود به همین خاطر مردم متدین ری هیچگاه یاد این عالم بزرگ را فراموش نخواهند کرد".

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران همچنین یادآور شده است که خدمات آیت الله غیوری از دهه 40 در شهرستان ری و بخش های مختلف نظام فراموش شدنی نیست و قطعا مردم با حضور باشکوه در مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی بار دیگر عمق ارادت خود را نشان خواهند داد.

گفتنی است؛ آیت الله سید علی غیوری نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (پنجشنبه) بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و در سن 84 سالگی به فرزند شهیدش ملحق شد.

این عالم بزرگوار پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شهر ری‌ را ترک‌ نکرده و به‌ رتق‌ و فتق‌ امور مردم‌ آنجا پرداخت‌، این‌ سوابق‌ موجب‌ شد که‌ به‌ امامت‌ جمعه‌‌ آن‌ شهر برگزیده‌ شود و در دوره‌ی‌ چهارم‌ انتخابات‌ مجلس‌ نیز در انتخابات‌ میان‌ دوره‌ای‌ به‌ عنوان‌ نماینده‌ مردم‌ تهران‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ راه‌ یافت‌.

کد خبر 2446196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha