۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۶

حجت الاسلام شمس الدین:

بازگشایی راه بشرویه - طبس با اعتبار ۶ میلیارد تومانی آغاز شد

بازگشایی راه بشرویه - طبس با اعتبار ۶ میلیارد تومانی آغاز شد

بشرویه –امام جمعه شهرستان بشرویه بیان کرد: با تدابیر دولت تدبیر و امید خوشبختانه بازگشایی راه بشرویه به طبس از مسیر روستای خدافرید با اعتبار شش میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه باید نور مهر و عطوفت در دل ها باشد و  سخت دل بودن را باید کنار گذاشت، اظهارکرد: عطوفت و خوش خلقی در بین ائمه اطهار و پیامبران ما وجود داشته است و ما باید از آنان الگو بگیریم و دوستی و محبت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود: کسی که در جامعه از عصبانیت و خشونت دوری کند و مردم را دوست بدارد خداوند نیز برکات خود را بر او نازل خواهد کرد.

حجت الاسلام شمس الدین راز موفقیت پیامبر(ص) را عطوفت و اخلاق ایشان دانست و اظهارداشت: پیامبر(ص) در زمانی که مردم در جاهلیت بودند با اخلاق  و عطوفت خود با مردم رفتار می کردند و در آن زمان که آنان تولد دختر را مبارک نمی دانستند با تکریم دختر گرامی خویش حضرت فاطمه (س) و حرمت نهادن بر جنس زن نقش زنان و دختران را پررنگ نمودند.

وی هدف بعثت پیامبران و ائمه را تنها برای راهنمایی صحیح و درست مردم عنوان کرد و  ادامه داد: سیره پیامبر(ص) و اخلاق آن بزرگوار آنگونه بود که با قدرت و خشم حرف خود را نمی زد و هیچ کینه ای را بر دل خود و خاندانش نمی گرفت و تا جایی که امکان داشت با عطوفت و مهربانی برخورد می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین خطاب به نمازگزاران گفت:آنچه که مهربانی و عطوفت را در زندگانی ها جاری می سازد روی خوش  چه در خانه و چه در اجتماع است.

وی همچنین به حضور میلیونی زائران اربعین حسینی و همچنین فرارسیدن ایام رحلت رسول و شهادت امام رضا(ع) و امام حسن(ع) اشاره کرد و اظهارداشت:در زندگی امروز باید با انجام فعالیت های فرهنگی پیرو راه ائمه (ع) باشیم.

امام جمعه شهرستان بشرویه با بیان اینکه ولی نعمت ما خراسانی ها امام رضا (ع) می باشند گفت: از امشب حرکت کاروان ها و هیئات عزاداری از بشرویه به مشهد مقدس برای عرض ادب و عزاداری آغاز خواهد شد.

مکتب علوی و شیعی از تهدید های داعش و آمریکا نمی ترسد

حجت الاسلام شمس الدین ادامه داد: یکی از اهداف این حرکت، عشق و محبت به اهل بیت(ع) است همانطور که مراسم ویژه اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در سرزمین کربلا با حضور بیست میلیونی زائرین برگزار شد و یکی از  پیام های آن وحدت بود.

امام جمعه شهرستان بشرویه گفت: این واقعه یک پیام اصلی داشت و به جامعه جهانی ثابت کرد که مکتب علوی و شیعی از تهدید های داعش و آمریکا نمی ترسد و با این وجود حتی حضور مردم از هر سال بیشتر شد  و مردم ولایی در آن مراسم فریاد استکبارستیزی و مرگ بر آمریکا سر دادند.

وی بیان داشت: این ملت همان ملتی هستند که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل کشورهای قدرتمند جهان ایستادند و پیروز نهایی شدند و امروز نیز دشمنان در قالب اسلام هراسی سعی دارند تفکر شیعی را خراب کنند.

وی عنوان کرد: عملیات اخیر ترور مدارس پاکستان سبب شد دوباره خشم مسلمانان در بر افروخته شود و این اقدامات بی جواب نخواهد بود.

امام جمعه شهرستان بشرویه نیز در خصوص تحولات شهرستان هم گفت: خوشبختانه باتدابیر دولت تدبیر و امید راه طبس به بشرویه از سمت خداآفرید آغاز شد و مبلغ  ۶۰ میلیارد ریال تاکنون به این پروژه اعتبار اختصاص داده شده و پیمانکار بطور رسمی کار خود را از سمت شهرستان طبس آغاز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین نیز در خصوص وجود و برکات این اقدامات گفت: با احداث این راه انشالله بسیاری از معادن و صنایع فعال خواهد شد و شاهد اشتغال پایدار باشیم.

 امام جمعه شهرستان بشرویه نیز به اقدامات وقف و هفته وقف اشاره کرد و افزود: وجود موقوفات و استفاده از آنها بسیار سفارش شده و توشه ای است برای واقفان و باقی الصاحات آنان است.

وی به اول ماه ربیع الاول که ماه خیر و برکت است و روز ثبت احوال نیز در همین تاریخ می باشد هم اشاره ای داشت.

امام جمعه بشرویه همچنین میلاد حضرت عیسی و آغاز سال میلادی را به همه برادران مکتب مسیحیت تبریک گفت.

حجت الاسلام شمس الدین به سالروز تاسیس قرارگاه خاتم النبیا اشاره کرد و افزود: این قرارگاه در زمینه سازندگی و آبادانی مناطق محروم فعالیت های بسیاری داشته و در حال حاضر نیز در بخش عمران و آبادانی با همت مهندسین بسیجی فعالیت میکند و یار و ممدکار دولت هستند.

 

کد خبر 2446246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha