۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵

خادمی عنوان کرد:

رشد مناسب اعتبارات پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده

 رشد مناسب اعتبارات پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده

یاسوج - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری های و جلسات متعدد با مسئولان کشوری اعتبارات متمرکز پروژه های عمرانی استان در سال 94 رشد مناسبی یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: طی جلسات برگزار شده در وزارتخانه ها با حضور نمایندگان استانی و مسئولان دستگاه ها پروژه های عمرانی استان بررسی و پیشنهاد استان در خصوص اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال 94 لحاظ شد.

وی بیان کرد: پس از جلسات در سطح وزارتخانه ها، با هدف حفظ اعتبارات پیشنهادی با توجه به شاخصهای استان، با معاونین،مدیران و حتی کارشناسان سازمان مدیریت نیز جلساتی برگزار شد که نتایج این جلسات در لایحه پیشنهادی دولت مشاهده خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه، واقعیت این است که بودجه سال 94 با رشد ناچیز 15 درصدی در بودجه عمرانی و رشد هشت درصدی جاری، نسبت به سال 93، تفاوت چندانی ندارد، افزود: در شرایط موجود، اعتبارات ملی پیشنهاد شده برای استان نشان از رشد مناسب اعتبارات عمرانی دارد.

وی، به پیوستهای اعتباری برخی از پروژه ها که عددشان روشن و قابل مقایسه است اشاره کرد و در مقایسه اعتبارات سال جاری نسبت به سال 94، گفت: به عنوان مثال بیمارستان یاسوج در سال جاری سه میلیارد تومان و 200 میلیون تومان اعتبار داشت که این میزان در سال آینده به 15 میلیارد تومان اعتبار می رسد.

وی افزود: به همین ترتیب اعتبار راه آهن یاسوج از 200 میلیون تومان به سه میلیاردتومان، بیمارستان گچساران از  5.8میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان ، محور پاتاوه دهدشت از 27 میلیارد به 50 میلیارد تومان ، جاده شیراز یاسوج از 750 میلیون تومان به 10 میلیارد تومان، راه اقلید یاسوج از630 میلیون تومان به 10 میلیارد تومان، راه یاسوج- سمیرم از970 میلیون در سال 93 به  15 میلیارد تومان در سال 94، راه باغچه سادات یاسوج سی سخت از 700 میلیون تومان به  هفت میلیارد و 300 میلیون تومان، باند دوم جاده بابا میدان گچساران از 13 میلیارد و نیم در سال 93 به 25 میلیارد تومان، امامزاده جعفر از 20 میلیارد تومان در سال 93 به 30 میلیارد تومان در سال 94 افزایش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه اعداد پیشنهادی سازمان مدیریت در مجلس در هنگام تصویب لایحه بودجه، به ندرت کاهش می یابد، اظهار داشت: در پروژهای آبی نیز استان در اعتبارات رشد مناسبی داشته است به عنوان مثال اعتبار ات پروژه دهدشت غربی از 4.8میلیارد تومان در سال 93 به 10 میلیارد تومان ، آبرسانی لیکک از 2.1 میلیارد تومان به 11 میلیارد تومان، سد تنگ سرخ از سه میلیارد به 12 میلیاردتومان، آبرسانی دوگنبدان از 3.2 میلیارد به 12 میلیارد، راه چهاربیشه- امامزاده جعفر از 970 میلیون به 3.5 میلیارد تومان افزایش یافته است.

استاندار با بیان اینکه در بخش فاضلاب افزایش اعتبارات، در سطح کشور ناچیز بوده است، اما به طور کلی اعتبار بخش فاضلاب استان رشد بهتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد، افزود: در بخش فاضلاب، اعتبارات فاضلاب  یاسوج از 3.8 میلیارد تومان در سال93 به 4.9 میلیارد تومان در سال 94، فاضلاب گچساران از 11 میلیارد تومان به 15 میلیارد تومان، فاضلاب دهدشت از 1.7 میلیارد تومان به 2.2 میلیارد تومان ، فاضلاب چرام از 1.2میلیارد تومان به 1.6 میلیارد تومان افزایش یافته اند.

وی اظهار داشت: سایر پروژه های عمرانی استان نیز در افزایش اعتبار از وضعیت مشابهی برخوردارند.

استاندار، با بیان اینکه هدف از خواندن این ارقام، بیان تأثیر پیگیری های صورت گرفته در افزایش وضعیت اعتباری استان است، افزود: پیگیری های مدیران با  همدلی، هماهنگی و تلاش در راستای توسعه استان جواب می دهد.

خادمی گفت: هزینه های کار در استان از جمله هزینه های استهلاک ماشین وساختمان، کوهستانی بودن، سخت بودن کار و ... بالاست و نیاز به پیگیری در راستای افزایش اعتبار سایر فصول از سوی نمایندگان و مسئولین دستگاه ها وجود دارد.

 

کد خبر 2446431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha