احتمال پخش فیلم "مصاحبه" در پی انتقاد اوباما از سونی

احتمال پخش فیلم "مصاحبه" در پی انتقاد اوباما از سونی

در پی انتقاد باراک اوباما از تصمیم شرکت سونی مبنی بر عدم نمایش فیلم کمدی «مصاحبه» این شرکت اعلام کرده است که این فیلم جنجالی را از طریق دیگری به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، سونی اعلام کرده که عدم نمایش فیلم به خاطر خودداری اکثر سینماهای آمریکا از اکران آن بوده است و در نظر دارد که از طریق دیگری فیلم را به نمایش بگذارد.

سونی در پی تهدید هکرهایی که ایمیل‌ها و داده‌های مهمی از کامپیوترهای این شرکت را هک و تهدید به حملاتی مانند حملات ۱۱ سپتامبر علیه سینماهایی کردند که فیلم را به نمایش بگذارند، اکران فیلم «مصاحبه» (The Interview) را لغو کرد.

در «مصاحبه» به دو خبرنگار آمریکایی (با بازی جیمز فرانکو و ست روگن) فرصت مصاحبه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داده می‌شود. سپس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آن دو را مامور ترور رهبر کره شمالی می‌کند. این فیلم قرار بود در تعطیلات کریسمس امسال در سینما‌ها اکران شود.

باراک اوباما، رئیس‌جمور آمریکا روز جمعه در آخرین نشست مطبوعاتی سال میلادی جاری در واشنگتن، عدم نمایش فیلم را اشتباه و مغایر با آزادی بیان دانست.

او گفت: «سونی یک کمپانی تجاری است و ضربه بزرگی خورده است. تهدیدهایی علیه کارکنان این شرکت بوده و من نگرانی‌هایی را که این شرکت با آن‌ها روبرو بوده درک می‌کنم. با وجود همه این حرف‌ها، من فکر می‌کنم آن‌ها اشتباه کردند.»

کد خبر 2446432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha