۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹

چالش جمعیت هلال احمر ایران/ضرورت تامین بالگرد عملیاتی

چالش جمعیت هلال احمر ایران/ضرورت تامین بالگرد عملیاتی

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، داشتن بالگرد عملیاتی را یکی از چالش های هلال احمر در زمان امداد و نجات عنوان کرد و افزود: امیدواریم فدراسیون بین المللی صلیب سرخ، بتواند خواسته این نیاز ما را تامین کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید احمد موسوی در نشست خبری مشترک با دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر که شب گذشته در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، با اشاره به حضور دکتر فرهادی در جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: هم اکنون جمعیت هلال‌احمر ایران عضوی موثر در هیات حاکمه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر است و دکتر فرهادی نقش مرجعیتی ارزشمندی در هیات حاکمه فدراسیون دارد.

وی با اشاره به این که روسای جمعیت‌های هلال‌احمر معمولا داوطلبانه و افتخاری فعالیت کرده و بیشتر نقش حاکمیتی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: دکتر فرهادی در فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در جایگاه ممتازی قرار داشته و سطح فعالیت‌های کشورمان را بسیار گسترش داده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تفاهم‌هایی که در نتیجه سفر سه‌روزه دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر حاصل شده است، گفت: بر این اساس در بعد مدیریتی مقرر شده است تا کارگروه مشترکی برای اقدام در زمینه تفاهم‌نامه سه‌جانیه میان فدراسیون بین‌المللی، جمعیت هلال‌احمر و سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران تشکیل شود و فدراسیون تا ۲ ماه آینده نماینده خود را به ایران اعزام خواهد کرد.

موسوی با بیان اینکه مقرر شده است تا همکاری‌های فدراسیون بین‌المللی با جمعیت هلال‌احمر ایران در حوزه مدیریت بحران و پشتیبانی افزایش یابد، اظهار کرد: به ویژه در این زمینه فدراسیون از پتانسیل ترابری و پشتیبانی لجستیکی ایران بهره بیشتری خواهد برد و همکاری‌های گسترده‌ای در این زمینه رخ خواهد داد.

وی افزود: به علاوه مقرر شده است تا همکاری‌های ما با فدراسیون بین‌االمللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در حوزه تجهیزات درمانی، تولیدات دارویی، صادرات تکنولوژی و تولید دارو و بویژه نیروی انسانی در حوزه پزشکی افزایش یابد.

موسوی تاکید کرد: به علاوه مقرر شده است تا نماینده ایران در کارگروه‌های فناوری اطلاعات و اسکان و بازسازی هم حاضر شود.
بازار تامین بالگردهای عملیاتی ناسالم است

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که تامین بالگرد به عنوان یکی از ملزومات کاری هلال‌احمر در درمان اضطراری و خدمات پزشکی عنوان کرد: تامین بالگرد هوایی عملیاتی بری ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چراکه بیشتر بالگردهای ما جنبه ترابری داشته و قدرت مانور در عملیات‌ها در مناطق صعب‌العبور را ندارد.

وی با بیان این که هم اکنون بازار تامین بالگردهای عملیاتی بسیار پیچیده و ناسالم است، اظهار کرد: لذا این بالگردها بیشتر دراختیار کشورهای غربی قرار می‌گیرد و امیدواریم فدراسیون بینالمللی که همواره همکاری خوبی با ایران برای تامین خودروها و تجهیزات امدادی داشته است د این زمینه نیز راه را برای تامین بالگردهای عملیاتی برای ایران باز کند.

کد خبر 2446498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha