۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۱

مهر گزارش می دهد/

روستای «میحان هنزیران» فاقد امکانات اولیه زندگی است

روستای «میحان هنزیران» فاقد امکانات اولیه زندگی است

بشاگرد - عضو شورای روستای میحان هنزیران گفت: متاسفانه اهالی این روستای هیچ گونه خدماتی در یافت نکرده و فاقد تمامی امکانات رفاهی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، روستای میحان هنزیران شهرستان بشاگرد با ۱۰۰ نفر جمعیت و ۳۷ خانوار در مسافت ۱۱۵ کیلومتری مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت و ۳۵ کیلومتری روستای درنگ مدو مرکز بخش گافر وپاراموند و جزئی از این بخش است.

هنوز در برخی از مناطق کشور روستاهایی وجود دارند که به دلیل سهل انگاری و کم کاری برخی از مدیران همچنان از داشتن امکانات رفاهی اولیه زندگی محروم هستند و مشکلات مردم برای گذران زندگی بسی سخت و دشوار می شود.

روستای میحان هنزیران با جمعیت ۱۰۰ نفری یکی از روستاهای کم برخوردار و در پاره ای از موارد محروم از امکانات است. نبود آب، برق، بهداشت و جاده دسترسی شرایط سختی را برای مردم این روستا فراهم کرده است.

ناگفته نماند پراکندگی روستاها در استان هرمزگان خدمات دهی توسط دستگاه های اجرایی و خدمات رسان را هم دشوار کرده تا جائیکه بارها مسئولان خواستار اتخاذ تدابیری برای تجمیع روستاهای پراکند و کم جمعیت شده اند اما علیرغم این موضوع خدمات رسانی نباید مورد غفلت مدیران شود.

مراد وطن خواه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: مردم این روستا از نعمت آب لوله کشی مناسب و بهداشت، برق، جاده، خانه بهداشت و... محروم هستند.

وطن خواه افزود: زنان این روستا روزانه برای تامین آب شرب مورد نیاز خود مجبور هستند مسافت شش کیلومتری روستا تا چشمه را طی کنند و از آنجا با پردن کردن بطری های آب ۱۰ لیتری با گذاشتن بر روی سر این مسافت را طی کنند.

وی گفت: اگر احدی از اهالی این روستا دچار بیماری شوند مجبور هستیم با حیوان آن را به درمانگاه روستای درنگ مدو برسانیم و از آنجا با کرایه کردن ماشین به مبلغ ۵۰ هزار تومان به بیمارستان پیامبر اعظم بشاگرد اعزام کنیم.

عضو شورای اسلامی روستای میحان هنزیران مهمترین مشکل این روستا را نبود جاده عنوان کرد و گفت: مردم این روستا با جاده دستی که توسط خود اهالی روستا احداث شده روزانه  با حیوان و چند دستگاه موتورسیکلت به سختی طی می کنند.

وی همچنین نبود خانه بهداشت را به عنوان دیگر مشکل این روستا عنوان کرد.

پیش از این هم استاندار هرمزگان در جلسه معارفه فرماندار شهرستان بشاگرد در سالن اجنماعات فرمانداری این شهرستان گفت: جایی که مردم از نعمت آب، برق، جاده محروم باشند وجود ندارد .

همچنین فرماندار شهرستان بشاگرد هم گفته بود: پراکندگی و صعب العبور بودن روستاهای منطقه بشاگرد برکسی پوشیده نیست و ساخت راه هم هزینه های بسیاری را خواهد برد و هرچند ساخت تمامی روستاها در دستور کار قرارگرفته است.

محمد اسفندیاری افزود: بسیاری از خدماتی که باید برای مردم و شهروندان این روستا باید انجام بدهیم مستلزم راه مناسب است و احداث راه این روستا به مناقصه گذاشته شده است و علت تاخیر افتادن مناقصه به مشکلات پیمانکار بود به علت صعب العبور بودن راه است و با پیگری های انجام شده امیداوریم بحث برق و مشکل تلفن این روستا رانیز مرتفع کنید.

کد خبر 2446657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha