۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰

آذربایجانی مطرح کرد:

لزوم تشکیل کمیته ویژه برای انتخاب اصفهان به عنوان"پایتخت کتاب"

لزوم تشکیل کمیته ویژه برای انتخاب اصفهان به عنوان"پایتخت کتاب"

اصفهان- رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است که کمیته‌ ویژه مشترکی بین شهرداری و ارشاد اصفهان تشکیل تا زمینه انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت کتاب ایران انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر آذربایجانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمانی کمیته ویژه مشترکی بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و جهت انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت کتاب ایران از تمامی ظرفیت ها و اقدامات لازم با توجه به اهداف طرح استفاده شود.

وی بیان داشت: لازم است بدنبال انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت کتاب ایران زمینه معرفی اصفهان به عنوان پایتخت جهانی کتاب به یونسکو نیز فراهم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر تصریح کرد: انتخاب پایتخت کتاب ایران که پیش زمینه معرفی شهری از ایران به سازمان جهانی یونسکو جهت انتخاب پایتخت جهانی کتاب است چندی است که فراخوان آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: از اهداف این طرح ترویج کتابخوانی، اهتمام ویژه به ایده های ابتکاری در زمینه کتابخوانی، مشارکت سازمانهای غیر دولتی و مردمی در این خصوص، افزایش امکان و ظرفیت های کتاب و کتابخوانی در شهرها، حضور فعال هنرمندان، مفاخر و مشاهیر شاخص با در نظر گرفتن طیف گسترده مخاطبان از جمله زنان، کودکان و نوجوانان متناسب با نیازهای محلی، آیین های بومی و ارزشهای دینی و همچنین تاثیرات پایداری در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی است.

آذربایجانی بیان داشت: این موضوعات باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری به دبیرخانه آن ارسال بشود و در انتخاب پایتخت جهانی کتاب از برنامه هایی استقبال می کند که در جهت ترویج و گسترش کتابخوانی توسط شهرداری یک شهر اجرا و تایید شده باشد.

وی در ارتباط با مرکز فرهنگی اجتماعی بانوان نیز تصریح کرد: با بازدیده سرزده کمیسیون فرهنگی اجتماعی در تیرماه از مرکز فرهنگی اجتماعی بانوان "فروغی" و تذکر آن در جلسه علنی مبنی بر راه اندازی و تکمیل و تجهیز این مرکز نوساز اما متاسفانه علیرغم گذشت شش ماه از این تذکر این ساختمان نوساز بلا استفاده رها شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این مرکز در ساختمان بسیار فرسوده مستقر شده و هیچگونه ایمنی و امنیتی برای بانوان که از فعالیت های فرهنگی محله ای و منطقه‌ای این مرکز استفاده می کنند، ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان مذکور در شان مدیریت شهرداری و بانوان نیست.

آذربایجانی گفت: از نماینده شهرداری مطالبه دارم علیرغم اینکه این تذکر در تیرماه جهت تسریع در تجهیز برای فرصت فعالیت های تابستانی مطرح شد واقعا برای حفظ آبروی خود شهرداری و بانوان این مشکل  برطرف شود.

وی اعلام داشت: لازم است اگر فردی در راستای تجهیز و نوسازی ساختمان باغ بانوان فروغی کم کاری یا تسامح کرده، برخورد قانونی صورت گیرد و از حیف و میل شدن پول بین المال جلوگیری شود.

کد خبر 2446689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha