۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۴

حجت‌الاسلام صالحی‌منش:

قم می‌تواند پیشتاز تحول در علوم انسانی باشد

قم می‌تواند پیشتاز تحول در علوم انسانی باشد

قم - استاندار قم گفت: شهر قم با با فعالیت ۳۴ مرکز آموزش عالی و ۳۰۰ موسسه پژوهشی می‌تواند پیشتاز تحول در علوم انسانی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صادق صالحی منش پیش از شنبه در جلسه مشترک روسای دانشگاه‌های استان قم و غلامعلی حداد عادل با اشاره به اهتمام امام خمینی(ره) به مسئله تحول در علوم انسانی اظهار داشت: شهید مطهری هم در طول سال‌های فعالیت علمی خود به این مسئله اهتمام جدی داشت.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم همواره نسبت به مسئله اسلامی‌سازی علوم انسانی حساسیت ویژه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ایشان از سال ۸۸ به طور جدی وارد این مسئله شدند.

استاندار قم تصریح کرد: تحول در علوم انسانی در حوزه علمیه هم باید اثرگذار شود چرا که در شرایط کنونی حوزه علمیه تنها در عرصه فقه و اصول تلاش می‌کند اما اندیشمندانی در رشته‌های مختلف وجود دارد که می‌توانند اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه امروز حوزه علمیه قم برای جهان حرف دارد، ابراز داشت: دانشمندان و اندیشمندانی بسیار گمنام و بسیار پرتوان وجود دارند که حتی شاید خارج از مدرسه‌ای که در آن درس می‌دهند کسی آنها را نمی‌شناسد.

حجت‌الاسلام صالحی‌منش افزود: حدود ۳۰۰ مرکز پژوهشی در قم وجود دارد که کسی باورش نمی‌شود چنین ظرفیت‌هایی در قم وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه و دانشگاه قم یک ظرفیت بالقوه‌ای وجود دارد که می‌تواند در تحول علوم انسانی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

 

کد خبر 2446807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha