۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳

فردی:

سهمیه وام تعمیر منازل روستایی قدس در سالجاری 15 برابر شده است

سهمیه وام تعمیر منازل روستایی قدس در سالجاری 15 برابر شده است

قدس- فرماندار قدس گفت: سهمیه وام استان تهران در سالجاری پنج برابر و سهمیه قدس 15 برابر شده است که امید است با این اتفاق خوب پیشرفت چشمگیری در زمینه تعمیر و مقاوم سازی منازل روستایی شهرستان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نومحمد فردی ظهر شنبه در کارگروه مسکن قدس اظهار داشت: این شهرستان با مساحتی در حدود 114 کیلومتر مربع و جمعیتی 350 هزار نفری، یکی از متراکم ترین شهرستانهای استان تهران محسوب می شود که به همین دلیل نیز با معضلات و مشکلات متمایزی نسبت به سایر شهرستانهای استان روبرو است.

وی افزود: قدس با وجود نزدیکی به پایتخت یکی از محرومترین شهرستان های کشور محسوب می شود به همین دلیل تمام همت مدیران شهرستانی در کنار مساعدت مسئولان استانی و کشوری حمایت از تولید و کارآفرینان در راستای افزایش اشتغال و رضایت عمومی مردم است.

این مسئول تاکید کرد: در راستای سیاست های کلی دولت تدبیر و امید، اشتغال باید به عنوان یکی از اولویت های مدیران شهرستان در صدر اقدامات و برنامه ریزیها قرار گیرد و با توجه به نقش موثر بخش خصوصی در تحقق این هدف، تمام دستگاها موظفند که از حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان در منطقه حمایت کرده و بسترهای مناسب را برای فعالیت آنها فراهم کنند.

فردی با اشاره به تلاش مسئولان برای تعمیر منازل روستایی و نقاط محروم شهرستان متذکر شد: تسهیلات 15 میلیونی احداث و تعمیر مسکن از اقدامات بسیار ارزنده دولت است و فرمانداری به عنوان نماینده دولت در شهرستان وظیفه دارد برای تحقق برنامه های دولت و دستیابی به مطالبات بحق مردم برنامه ریزی و تلاش بیش از پیش داشته باشد.

وی با اشاره به وقوع ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی مناطق قدس تصریح کرد: ساخت و ساز تاثیر مستقیم بر اشتغال دارد و با توجه به اینکه  تهران روی گسل زلزله قرار دارد و با مقاوم سازی و احداث بناهای مستحکم و اصولی می توان ضریب خسارت را به حداقل رساند باید به این امر توجه ویژه ایی شود، در این راستا برخورد با متخلفان و سودجویان در راس برنامه ها قرار دارد.

فرماندار قدس گفت: سهمیه وام استان تهران در سالجاری پنج برابر و سهمیه قدس 15 برابر شده است که امید است با این اتفاق خوب پیشرفت چشمگیری در زمینه تعمیر و مقاوم سازی منازل شهرستان صورت گیرد.

این مسئول یکی از دلایل عدم استقبال روستائیان از پروژه تعمیر منازل را تراکم پایین جمعیت روستایی در این شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد با فراهم آوردن امکاناتی از این دست مردم به زندگی در روستاها علاقمند شوند و بتوان میزان مهاجرت از روستا به شهرها را کاهش داد.

کد خبر 2446855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha