۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۵

حجت الاسلام کشوری:

تحقق آرمان های انقلاب اسلامی با روش غربی امکان پذیر نیست

تحقق آرمان های انقلاب اسلامی  با روش غربی امکان پذیر نیست

ورامین - دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی کشور گفت: آرمان های انقلاب اسلامی ایران منحصر به فرد است، به همین دلیل نمی توان این ارزش ها و آرمان ها را با متد و علوم غربی محقق کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بررسی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی بعدازظهر شنبه با حضور حجت الاسلام علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، امام جمعه موقت ورامین و جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران در ورامین برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش بررسی و تحلیل چرایی و چیستی الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان سندی علمی و کاربردی و پاسخگویی به سوال "چگونه الگوی پیشرفت اسلامی را تولید کنیم؟ "بود.

الگوی پیشرفت اسلامی به شعارهای انقلاب توجه دارد

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در این همایش با اشاره به شعارها و ارزش های انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برای تحقق عدالت، تقویت بنیان خانواده و نفی ظلم و ستم و... به وجود آمد و این موارد به عنوان شاخص های انقلاب اسلامی تعیین شد.

حجت الاسلام علی کشوری افزود: در الگوی پیشرفت اسلامی ابتدا شعارهای اصلی و مهم انقلاب که مد نظر امام راحل بوده با تحقیق و بررسی استخراج شده و سپس راه های دستیابی و تحقق این شعارها با حضور اندیشمندان و پژوهشگران مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: آرمان های انقلاب اسلامی ایران منحصر به فرد است  به همین دلیل نمی توان این ارزش ها و آرمان ها را با متد و علوم غربی محقق کرد لذا باید از روش اسلامی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بهره برد و الگوی اسلامی پیشرفت نیز همین موضوع را دنبال می کند.

این کارشناس و محقق برجسته اضافه کرد: هدف از برگزاری همایش های تببین الگوی پیشرفت اسلامی در وهله نخست بررسی چگونگی تولید الگو است و و در وهله دوم نیز اولین نقشه راه این الگو به پژوهشگران معرفی می شود.

کد خبر 2446980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha