۱ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۱۵

آیت الله سبحانی:

طلاق جامعه را متزلزل می‌کند/ دشمن با اعتیاد درصدد انحراف جوانان است

طلاق جامعه را متزلزل می‌کند/ دشمن با اعتیاد درصدد انحراف جوانان است

قم - یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه طلاق جامعه را متزلزل می‌کند، گفت: متأسفانه در جامعه ما آمار طلاق و ازدواج بسیار به هم نزدیک شده است، وظیفه داریم علت طلاق را بررسی و از آن جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی عصر یکشنبه در دیدار رئیس سازمان بهزیستی کشور با تسلیت ایام رحلت پیامبر اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: کار خیر در دنیا زیاد است و کمک به بهزیستی نیز یکی از این کارهای خیر است و همه باید بدانند که اگر کار خیری انجام دهند برای همیشه باقی است.

وی با بیان این که کار شما در بهزیستی یک کار سیاسی نیست که مخالفتی داشته باشد و همه با آن موافق هستند، گفت: همه دولت‌ها به این سازمان کمک کرده‌اند چون جنبه الهی و دنیایی دارد.

این مرجع تقلید بیان کرد: کار شما در سازمان بهزیستی منشأ الهی و انسانی دارد و همه دنیا این کار را می‌پسندند و در همه دنیا رواج دارد و به آن علاقه دارند.

وی ادامه داد: یکی از جاهایی که خیرین می‌توانند اموال خود را وقف کنند، کمک به مددجویان سازمان بهزیستی است.

آیت الله سبحانی با بیان این که وقف یک صدقه جاریه است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، وقتی انسان از دنیا می رود همه چیز او قطع می‌شود مگر صدقه جاریه.

وی ابراز داشت: کسانی که به این مددجویان کمک کنند روح فرشتگی  دارند چرا که اگر انسان این روحیه را نداشته باشد نمی‌تواند این کارها را انجام دهد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید در باطن کارمندان بهزیستی حالت الهی و خدایی باشد که کار را برای خدا انجام دهند گفت: در ادارات دیگر نیز کارمندها مشغول به کار هستند، ولی هیچ‌کدام از لحاظ لطافت به بهزیستی نمی‌رسد و این ویژگی خاص سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد عملی را برای خدا انجام دهیم به یقین آن عمل کمک به محتاجان است.

آیت الله سبحانی ضمن مذموم شمردن افزایش طلاق در جامعه خاطرنشان کرد: خانواده‌ها هستند که جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر خانواده‌ متزلزل شود، جامعه متزلزل می‌شود و شما باید کاری کنید که ریشه طلاق خشک شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در جامعه ما آمار طلاق و ازدواج بسیار به هم نزدیک شده است، وظیفه داریم علت طلاق را بررسی کنیم و از آن جلوگیری کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: در خانواده‌های قدیمی طلاق بسیار کم بود، ولی در خانواده‌های جدید بسیار بیشتر است و باید علت این طلاق‌ها بررسی شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که دشمنان به وسیله آن علیه ما اقدام می‌کنند رواج اعتیاد است گفت: دشمن تنها از راه فرهنگی و ماهواره وارد نمی‌شود و از طریق اعتیاد نیز تلاش می‌کند که جوانان ما را منحرف کند و ما نیز باید برای مقابله با آن  اقدام کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه مشکل مردم به دست خود مردم حل می‌شود بیان کرد: دولت‌ها در هر دوره می‌آیند و می روند و اگر سازمان‌هایی مثل بهزیستی باشد می‌تواند مشکل مردم را حل کند.

کد خبر 2447319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha