۱ دی ۱۳۹۳، ۹:۳۵

انصاری خواستار شد:

تاثير آلایندگی پالایشگاه بر آبادان و خرمشهر بررسی شود

تاثير آلایندگی پالایشگاه بر آبادان و خرمشهر بررسی شود

آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: درصد تاثیر آلایندگی پالایشگاه آبادان برای شهرهای آبادان و خرمشهر باید بررسی شود.

محمد سعید انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید یک حرکت اقتصادی برای پالایشگاه آبادان انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر کشور در حالت تحریم قرار دارد. برای فاز دوم پالایشگاه آبادان با چینی ها قرارداد منعقد شده و این کشور آمادگی 100 درصد دارد، فقط مسائل مالی مانده که این موضوع در اولویت اول وزارت امور اقتصاد و دارائی است.

نماینده مردم در آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سه هفته قبل با وزیر نفت جلسه داشتیم و به دنبال موضوع فاز دوم پالایشگاه آبادان هستیم، اگر این موضوع محقق شود دیگر مواردی مانند گوگرد پیش نخواهد آمد.

انصاری در همین خصوص تصریح کرد: به دلیل استفاده از تجهیزات درجه یک، تولیدات و بنزین خوب ارائه می شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست در سطح شهر تابلوهای هشداردهنده میزان آلایندگی هوا نصب شود؟ تاکید کرد: پیشنهاد بسیار خوبی است و حتما این موضوع را پیگیری می کنم.

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان دریافت آلایندگی خرمشهر از پالایشگاه آبادان بیان کرد: قلبا به عنوان یک ایرانی همه شهرهای کشور را یکی می دانم اما مردم آبادان از آلودگی های حاصل از فعالیت های پالایشگاه این شهر ضرر بیشتری می بینند و ناراحت هستند.

انصاری بیان کرد: معتقدم مسئولان استان و کشور باید در این منطقه دستگاه های لازم را قرار دهند و میزان تاثیرات آلایندگی پالایشگاه آبادان را در شهرهای آبادان و خرمشهر بررسی کنند.

وی در خصوص دریافت بخشی از هزینه های آلایندگی پالایشگاه آبادان توسط شهرداری این شهر، ابراز کرد: شهرداری آبادان باید هزینه آلایندگی را برای ایجاد فضای سبز و سایر موارد که آلایندگی را کمتر می کند، صرف کند. این شهرداری موظف است به صورتی برنامه ریزی کند که به نفع مردم باشد.

کد خبر 2447394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha