۱ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷

ترکان:

توسعه چابهار در گرو اتصال به خط لوله گاز و شبکه راه آهن است

توسعه چابهار در گرو اتصال به خط لوله گاز و شبکه راه آهن است

زاهدان- مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: روند توسعه بندر چابهار قابل توجه است و برای تحقق برنامه های توسعه ای نیازمند اتصال به شبکه سراسری راه آهن و خط لوله گاز هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ترکان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نواحی صنعتی و طرح های در دست اجرا در منطقه آزاد چابهار بیان داشت: شتاب بخشی طرح های در دست اجرا و تکمیل چرخه ترانزیت در بندر چابهار در گرو اتصال به خط لوله گاز و همچنین راه آهن سراسری است.

وی با بیان اینکه طرح های بزرگ در دست اجرا در این بندر این منطقه را به یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور تبدیل خواهد کرد افزود: صنایع منطقه آزاد چابهار از جایگاه ویژه ای برخوردار  است و  برای قرار گرفتن در مسیر تولید و راه اندازی  طرح های بزرگ از جمله پتروشیمی نیازمند تسریع در اتصال خط لوله گاز به چابهار هستیم.

ترکان با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور  و تعیین محورهای توسعه در این منطقه بیان داشت: خوشبختانه روند توسعه راضی کننده است اما در چشم انداز آینده نیازمند اتصال مجموعه بنادر به شبکه سراسری راه آهن به منظور تکمیل چرخه ترانزیت هستیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اظهار داشت: بندر چابهار به عنوان سومین قطب صنعت خودروسازی کشور مطرح شده است و در همین راستا طرح برقراری تعامل با خودروسازان بزرگ و مطرح جهان به منظور راه اندازی فرآیند تولید خودرو در منطقه آزاد چابهار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ترکان ضمن بازدید از طرح های صنعتی از جمله فولاد مکران، مجتمع پتروشیمی نگین مکران و مجتمع پتروشیمی پارس منطقه آزاد از پیشرفت طرح توسعه بنادر چابهار از جمله اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری نیز بازدید کرد.

دیدار با فعالان اقتصادی و بررسی مشکلات و موانع موجود در منطقه و ارزیابی های صنعتی با حضور کارشناسان از جمله اهداف و برنامه های سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به بندر چابهار است.

کد خبر 2447705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha