۳ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸

وقتی مجسمه ها با شکار مخالفت می کنند؛

فومن در انتظارگام سوم حذف مجسمه شکارچی/نصب تندیس شکارچی نادم در مریوان

فومن در انتظارگام سوم حذف مجسمه شکارچی/نصب تندیس شکارچی نادم در مریوان

مدیر دیده بان حقوق حیوانات بااشاره به حذف مجسمه شکار درسوسنگرد و سیاهکل ازوعده مسئولان محیط زیست برای حذف تندیس شکار در فومن خبر دادوافزود:در مریوان نیزمجسمه شکارچی نادم در یکی از پارک های شهر نصب شد.

شهرام امیر شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پس از برچیده شدن تندیس شکارچی از میدانی در شهر سوسنگرد، و با گذشت بیش از  یک سال از مسئولان محیط زیست برای حذف سه تندیش شکار از سه شهر مختلف، مجسمه شکار چی از میدان دیلمان سیاهکل نیز حذف و قرار شد که آن را با تندیس یک پلنگ که از گربه سانان با اهمیت و در خطر انقراض منطقه است، جایگزین کنند.

نماد شکار

وی با بیان اینکه هنوز یک مجسمه که نماد شکار و شکارچی است در کشور باقی مانده اظهار داشت:  این تندیس در شهرستان  فومن قرار دارد و مسئولان محیط زیست وعده  پیگیری برای حذف این نماد ضد محیط زیستی از این شهرستان سر سبز کشور را نیز داده اند.

مدیردیده بان حقوق حیوانات از مسئولان شهرداری فومن درخواست کرد در ادامه اقدامات مسئولان شهرستان های سوسنگرد و سیاهکل، با محیط زیست همکاری کنند و آخرین تندیس شکار در کشور را پایین کشیده و تندیسی در شان طبیعت بکر این منطقه به جای آن نصب کنند.

تندیس شکارچی نادم در مشهد

شکار

شریفی با اشاره به تندیسی که در میدان 15 خرداد شهر مشهد نصب شده است، تصریح کرد: این مجسمه مضمونی بر خلاف تندیس های شکار دارد و نماد توبه از شکار در پیشگاه امام رضا(ع) است.

به گفته وی، در حقیقت این تندیس شکارچی نادمی را نشان می دهد که رو به حرم امام رضا (ع)، کمانش را به زیر آورده و با سری پایین و دستی بر سینه اظهار ارادت می کند.

رونمایی از مجسمه انتزاعی شکارچی نادم در شهر مریوان

شکار

مدیر دیده بان حقوق حیوانات تاکید کرد: شهرداری مریوان، نیز در اقدامی زیست محیطی مجسمه کاک احمد عزیزی شکارچی نادمی که به اصرار دختر کوچکش شکار را ترک کرد و با شکستن تفنگش سونامی تفنگ کشان را در کشور راه انداخت در پارک ۲۶ گلان این شهر نصب کرد.

وی افزود: بر پایه این مجسمه با دعوت از تفنگ به دستان برای شکستن تفگ های شکاریشان نوشته شده: برای احیای طبیعت و بقای جانداران وحشی بیایید قامت اسلحه شکاری را خمیده نماییم.

شریفی حذف نمادهای مبلغ شکار و تلاش برای نصب مجسمه های با محتوای ضد شکار را اقدامی ارزنده در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی در میان مردم دانست و برای ادامه چنین روندی اظهار امیدواری کرد.

کد خبر 2448343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha