۴ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹

مشاء زمینی:

فرودگاههای مازندران زیان ده هستند/ انجام 492 پرواز خارجی در ساری

فرودگاههای مازندران زیان ده هستند/ انجام 492 پرواز خارجی در ساری

ساری - مدیرکل فرودگاه های مازندران با اشاره به فعالیت سه فرودگاه در استان گفت: هر سه فرودگاه استان زیان ده هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی مشاء زمینی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه برنامه های هفته حمل و نقل در ساری با بیان اینکه از ۵۳ فرودگاه کشور تنها سه یا چهار فرودگاه زیان ده نیستند و مابقی زیادن ده هستند ولی توانستیم علاوه بر زیان دهی که برای فرودگاهها ایجاد شده، شرایط را برای ایمنی و سلامت پروازها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که زیان دهی را از بین بریم، عنوان کرد: برای فرودگاه ساری افق ۱۴۰۴ را درنظر گرفتیم و با توجه به رشد خوب پروازی و مسافری باید به اهداف دست یابیم.

مشاء زمینی گفت: در سال قبل، ۳۴۰ هزار مسافر در فرودگاه ساری جابجا شدند که این میزان تاکنون به ۳۵۰ هزار نفر رسیده و پیش بینی این است که شمار جابجایی مسافر تا پایان سال به ۴۰۰ هزار نفر رسد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط اضطراری فرودگاه تنها مکانی است که دسترسی به آن راحت است گفت: به عنوان نمونه در زلزله بم به دلیل بسته شدن راهها، تنها جایی که امدادرسانی کرد، فردگاه بود است.

وی تاکید کرد: برای اینکه زیانها را به حداقل رسانیم باید پروازهای مسافری را افزایش دهیم و باید شهر فرودگاهی را در فرودگاههای که پتانسیل را دارند، ایجاد کنیم.

مشاء زمینی، ایجاد شهر فرودگاهی را در کاهش زیان دهی فرودگاهها موثر دانست و گفت: در سال جاری ۴۹۳ پرواز خارجی انجام شد و روزانه بین هشت تا ۱۰ پرواز داخلی نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: با پیگیریهایی که شکل گرفته، پرواز دبی – ساری دایر شده است که اولین پرواز از ۱۶ دیماه با هفته ای دو پرواز روزهای سه شنبه و جمعه انجام می شود.

کد خبر 2449020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha