۴ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۳۴

حجت الاسلام گنابادی نژاد:

احیای تمدن نوین اسلامی با بازخوانی موضوعات وقف صورت می‌گیرد

احیای تمدن نوین اسلامی با بازخوانی موضوعات وقف صورت می‌گیرد

مشهد- مدیر كل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برای احیای تمدن نوین اسلامی مولفه های موضوع وقف را باید شناسایی كرد و بازخوانی جدی درباره آن صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه سومین همایش وقف و رسانه در محل تالار نور مشهد در ارتباط با اهمیت رسانه در زمینه اطلاع رسانی و همراهی با وقف عنوان كرد: خبرنگاران محترمی كه در عرصه خبر، خبرگزاری، مطبوعات و رسانه ملی فعال هستند و توفیق خدمت دارند این عرصه را چون محرابی برای عبادت قرار دادند و با قداست و طهارتی كه در این عرصه هست امتیاز درخشانی پیدا كرده و می توانند نقش موثرتری در این حوزه داشته باشند.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ارتباط با تعامل وقف و رسانه اظهار كرد: در حال حاضر تعامل رسانه با موضوع وقف كمی سخت بوده چرا كه تركیب موضوعات جدید كمی مشكل است.

وی ادامه داد: در ارتباط با ارتقا تعامل موضوع وقف و رسانه باید گفت برای احیای تمدن نوین اسلامی مولفه های موضوع وقف را می بایست شناسایی كرد و بازخوانی جدی صورت گیرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد عنوان كرد: چنانچه بخواهیم در حوزه تعامل رسانه و موضوع وقف به افق های گسترده تری برسیم باید زوایای مختلف این ارتباط را مورد بررسی و توجه جدی قرار دهیم چرا كه می تواند بیش از گذشته به این امر كمك كند.

وی اظهار كرد: امروز ششمین روز از هفته وقف است و به نام بانوان واقف نام گذاری شده لذا لازم می دانم كه یادی بكنیم از بانوی واقف مسجد گوهرشاد كه در زمان طاغوت زیست اما خوی طاغوت نگرفت.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: امروز ما شاهد این هستیم كه این مسجد به عنوان یكی از باصفاترین و معنوی ترین اماکن وقفی در جوار حریم رضوی می درخشد.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بیان كرد: از گذشته شاعرانی چون عطار و حافظ با توجه به اهمیت وقف از مرزهای وقف و مسائل شرعی صیانت كرده و همراهی و پایداری داشته اند.

کد خبر 2449109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha