۷ دی ۱۳۹۳، ۸:۴۵

با ترجمه محسن سلیمانی؛

مجموعه دوجلدی آموزش داستان نویسی برای دانش‌آموزان منتشر می‌شود

مجموعه دوجلدی آموزش داستان نویسی برای دانش‌آموزان منتشر می‌شود

محسن سلیمانی مجموعه دوجلدی آموزش داستان نویسی برای دانش‌آموزان ابتدیی را ترجمه کرد.

محسن سلیمانی نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر از ترجمه مجموعه دو جلدی «آموزش داستان‌نویسی به دانش‌آموزان ابتدایی» خبر داد و گفت:  این مجموعه دو جلدی توسط پای کوبت نویسنده انگلیسی تالیف شده است که خودش در انگلستان شاعر و داستان نویس و معلم دوره ابتدایی است و تالیفاتی درباره داستان و شعر و آموزش آنها نیز دارد.

وی ادامه داد: کوربت در این دو جلد در واقع تجربیات خودش در حوزه آموزش داستان نویسی به کودکان را که در کلاس‌های مختلفش به دست آمده را دسته‌بندی و منتشر کرده است و بر اساس این تجربیات عنوان کرده که در هر یک از مقاطع تحصیلی ابتدایی چگونه می‌توان به کودکان داستان نویسی آموخت.

وی تاکید کرد: کتاب اول از این مجموعه برای  گروه سنی محصل در کلاس اول تا سوم و کتاب دوم برای کلاس‌های چهارم تا ششم تالیف شده است.

سلیمانی ادامه داد: متن این دو کتاب بیشتر کتابی آموزشی برای معلمان است اما می‌شتوان به عنوان یک کتاب کار مورد استفاده داشن‌آموزان نیز قرار بگیرد

این مترجم تصریح کرد: نویسنده در این کتاب با بسیان صریح این مساله که مخالف نداشتن تخیل در کودکان است اظهار داشته که نمی‌توان توقع داشت که داستان‌های کودکان اثری خاص و حرفه‌ای باشد اما تحقق نگارش آن کاری شدنی و ممکن است.  

سلیمانی همچنین با اشاره به شیوه نگارش این کتاب گفت: کوبت در این دو کتاب با ارائه نمونه‌ها و مدل‌های بسیاری سعی کرده مراحل متلف تالیف داستان اعم از سوژه یابی و فنون تگارش و نیز شخصیت‌پردازی و انتخاب افراد و جزئیات یافتن نام و گفتار و ترسیم رفتار برای او را با ارائه مثال‌هایی برای مخاطبان جا بیاندازد.

به گفته سلیمانی این دو کتاب توسط انتشارات ویژه نشر منتشر خواهد شد.

کد خبر 2449723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha