۷ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹

علی اکبری خبر داد؛

راه اندازی ۱۰ دوربین هوشمند شناسایی خودکار در محورهای اردبیل

راه اندازی ۱۰ دوربین هوشمند شناسایی خودکار در محورهای اردبیل

اردبیل – مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل از راه اندازی ۱۰ دوربین هوشمند شناسایی خودکار با قابلیت شناسگر آب و هوایی و ترافیکی در محورهای این استان خبر داد.

عبدالحسین علی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: در حال حاضر مراحل سخت افزاری این دوربین ها در ۱۰ سایت به اتمام رسیده و بزودی فعال خواهد شد.

وی تحقق این مهم را در راستای تشخیص شرایط جوی و ترافیکی به صورت خودکار بسیار ضروری خواند و متذکر شد: هم اکنون ۳۹ سایت نظارت تصویری نیز به منظور پایش تصویری راه ها در تمام محورهای استان نصب و راه اندازی شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان با اشاره به ارسال تصاویر و اطلاعات این دوربین ها به دستگاه های خدماتی و کنترلی از جمله پلیس و هلال احمر ادامه داد: به دلیل اشباع بودن جاده های استان برنامه ای برای گسترش این دوربینها نداریم.

وی در بحث دستگاه های ترددشمار آنلاین به نصب و راه اندازی ۴۲ مورد در ۲۱ نقطه استان اشاره کرد و یادآور شد: شناسایی سریع تر وقایع جاده ای با استفاده از نتایج برخط سامانه های ترددشمار از مهمترین ویژگی آن است.

علی اکبری با بیان اینکه از مجموع ۴۲ دستگاه ایجاد شده ۱۰ مورد در سال جاری محقق شده است، عنوان کرد: نصب هشت دستگاه پلاکخوان و پنج سیستم ثبت تخلف از دیگر اقدامات این سازمان در راستای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و ایمن سازی جاده ها است.

وی با اشاره به نصب سیستم ثبت تخلف در محورهای اردبیل – گرمی – بیله سوار – پارس آباد و محور پارس آباد به مشگین شهر تاکید کرد که امسال سایت ورودی سرعین نیز امسال راه اندازی شده است.

کد خبر 2450704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha