۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۳۶

نوبخت در پاسخ به مهر خبر داد؛

تشکیل کمیته‌های تخصصی برای اجرایی کردن قرارداد تهاتری ایران و روسیه

تشکیل کمیته‌های تخصصی برای اجرایی کردن قرارداد تهاتری ایران و روسیه

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما از گسترش روابط تجاری با روسیه استقبال می‌کنیم، گفت: کمیته‌های تخصصی برای اجرایی کردن قرارداد تهاتری میان ایران و روسیه تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود پس از پایان جلسه هیات وزیران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اخیرا استقبال زیادی از سوی کشورهای شرقی به ویژه روسیه و چین برای گسترش روابط اقتصادی با ایران به خصوص در زمینه خرید نفت وجود دارد و همچنین بر اساس قرارداد تهاتری میان ایران و روسیه قرار بود بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران به روسیه فروخته شود و در مقابل تجهیزات و کالا به کشورمان صادر شود، اما گفته می شود دولت در مقابل این پیشنهادها و استقبال ها برای گسترش تعاملات تجاری و اقتصادی منفعل است و اقدامی در این زمینه انجام نداده است، گفت: من با صراحت می‌گویم کمیته‌های تخصصی برای این کار تشکیل شد و فعالانه در مورد این موضوع داریم اقدام می کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما خودمان بیشتر از سایرین اعتقاد داریم که باید در این شرایط از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم، بنابراین این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش مهر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آخرین نشست خبری خود به مناسبت پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به تلاش کشورش برای گسترش تبادلات بازرگانی با ایران اشاره و بیان کرد: ما به دنبال راه های متنوع همکاری با ایران هستیم.

در ماه های اخیر چین و روسیه در درجه اول و هند در درجه دوم استقبال زیادی برای گسترش روابط تجاری و بازرگانی با ایران بخصوص در زمینه خرید نفت داشتند و گفته اند که در ازای خرید نفت حاضرند کالاهای مورد نیاز ایران را تامین کنند.

همچنین بر اساس قرارداد تهاتری میان ایران و روسیه قرار بود بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران به روسیه فروخته شود و در مقابل این فروش تجهیزات و کالا به ایران صادر شود، اما گفته می شود دولت در مقابل این پیشنهادات تاکنون اقدام موثری انجام نداده است.

کد خبر 2453296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha