۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۴۲

لاریجانی:

پروژه انتقال سهم حقابه قزوین از سد شاهرود اجرایی شود

پروژه انتقال سهم حقابه قزوین از سد شاهرود اجرایی شود

قزوین- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی وزارت نیرور پروژه انتقال سهم حقابه قزوین از سد شاهرود در سال آینده اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی لاریجانی در نشست مشترک استاندار قزوین و وزیر نیرو بر لزوم تعیین راهکاری برای تأمین دائم آب  شرب قزوین تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هم‌اکنون چند سد از سوی وزارت نیرو برای تأمین آب شرب این استان و برخی استان‌های دیگر در دست مطالعه و اجرا است و به طور حتم با اجرای این پروژه‌ها کمبود آب این مناطق حل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه انتقال سهم آبه استان قزوین از سد شاهرود، افزود:‌ این پروژه را می‌توان برای اجرای سریع‌تر به بخش خصوصی واگذار کرد که این رویکرد بسیار عاقلانه است و بر اساس برنامه‌ریزی وزارت نیرو این طرح در سال آینده انجام می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: همچنین درباره پروژه سد الموت‌رود بر اساس برنامه‌‌ریزی مسئولان وزارت نیرو مطالعات این طرح تا سال ۹۴ انجام می‌شود، البته در گام نخست باید حقابه هر یک از استان‌های مورد بحث تعیین شود.

وی با اشاره به پیشنهاد استاندار قزوین مبنی بر تشکیل سازمانی برای انجام مدیریت در منابع و مصارف آبی در کشور، تصریح کرد: به نظر من تشکیل چنین مجموعه‌ای بار مالی دارد، از این‌‌ رو باید این پیشنهاد از طریق سازمان برنامه پیگیری شود.

رئیس مجلس توسعه پروژه‌های آبیاری تحت فشار و آبیاری نوین در کشور را ضروری خواند و افزود: امسال بیش از یک هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار اختصاص داده شد که به نظر بنده اعتبارات این حوزه باید افزایش یابد.

کد خبر 2453462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha