۱۱ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۰۶

حسینیان مطرح کرد؛

زارعان دانه های روغنی سویا و کلزا در پارس آباد حمایت می شوند

زارعان دانه های روغنی سویا و کلزا در پارس آباد حمایت می شوند

پارس آباد - مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد گفت: کشاورزان و زارعان دانه های روغنی سویا و کلزا در این شهرستان مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسنیان عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی با محوریت توسعه زراعت دانه های روغنی در پارس آباد افزود: این مهم به منظور توسعه کاشت این تولیدات استراتژیک صورت می گیرد.

وی به برخی از حمایتهای دولتی از زارعان دانه های روغنی اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که کشاورزان اقدام به کشت پائیزه و یا بهاره زراعت کلزا کنند و کشت دوم خود را نیز به زراعت کلزا و سویا اختصاص دهند شرکت آب منطقه ای آب مورد نیاز این زراعت ها را تامین خواهد کرد تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد خرید تضمینی محصول از زارعان را از دیگر حمایتهای لازم برشمرد و هدف از حمایتهای دولتی از سویا کاران را رشد زراعت دانه های روغنی اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و جدیت زارعان این شهرستان شاهد رشد و شکوفایی در بخش تولید دانه ها ی روغنی در استان باشیم.

حسینیان در عین حال با بیان اینکه هم اکنون نیز تولید دانه های روغنی در استان اردبیل با افزایش روبروست، تاکید کرد که با استقبال کشاورزان بی شک این روند در سالهای زراعی آینده نیز تداوم خواهد یافت.

وی همچنین آخرین مهلت زمان خرید تضمینی سویای تولیدی از زارعان را ۱۵ دی ماه اعلام کرد و متذکر شد: شایسته است سویاکاران در مهلت زمان باقی مانده نسبت به تحویل محصول تولیدی خود به مراکز خرید تضمینی اقدام کنند.  

کد خبر 2454146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha