۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۴۳

بهتاش فریبا در گفتگو با مهر:

کار تیم ملی در جام ملت‌ها سخت است/ سرخابی‌ها را به هرکسی ندهند

کار تیم ملی در جام ملت‌ها سخت است/ سرخابی‌ها را به هرکسی ندهند

پیشکسوت فوتبال اعلام کرد مردم نباید از تیم ملی توقع کار بزرگ داشته باشند، آنهم با شرایطی که تیم‌های دیگر فوق‌العاده آماده هستند.

بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: به نظرم امسال کارمان در این جام بسیار بسیار سخت خواهد بود، اجازه بدهید من اول بحث فنی را باز کنم و بعد به مسائل حاشیه‌ای نیز نظر بیندازیم. ظرف یک هفته گذشته من دیدارهای مختلفی از تیم فوتبال امارات، بحرین و قطر دیدم، حتی عراق را نیز هم آنالیز کردم که همه آنها شرایط خوبی دارند.

وی در مورد وضعیت حریفان ایران در مرحله گروهی رقابتهای جام ملت‌های آسیا اضافه کرد: بحرین تیمی بسیار دونده و تاکتیکی است تا جاییکه 4 گل به عربستان زد. قطر را هم تیمی دیدم که سرعت انتقال توپ از خط دفاعی به خط حمله‌اش فوق‌العاده است و در واقع آنها برنامه‌شان این است که با دو یا سه ضرب توپ را از دفاع به حمله برسانند.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: امارات اما با صبر و حوصله کار کرده و نتایج خوبی هم گرفته است. عراق بسیار جوان است و منهای 3 یا 4 بازیکن که 28 یا 29 ساله هستند بقیه بازیکنان 20 یا 21 ساله اند که اگر صعود کنیم یا با عراق برخورد می‌کنیم یا ژاپن، به همین دلیل باید همه این تیم‌ها را از قبل آنالیز کرده باشیم. من فکر می‌کنم چه از مرحله گروهی و چه در مرحله حذفی کارمان بسیار سخت است.

وی با اشاره به عملکرد تیم ملی مقابل عراق اضافه کرد: فکر می‌کنم مردم نباید از این تیم توقع کار بزرگ داشته باشند، آنهم با شرایطی که تیم‌های دیگر فوق‌العاده آماده هستند. اینطور که من با مردم صحبت کردم و شرایطی که در حرف‌هایشان با صدا و سیما دیده‌ام، آنها تصور می‌کنند چون ما از جام جهانی آمده‌ایم، از نظر تاکتیکی و فنی باید از همه آسیا جلوتر باشیم اما این صحیح نیست.

فریبا در ادامه تاکید کرد: اینکه ما با آرژانتین، نیجریه و بوسنی بازی کرده‌ایم، دلیلی بر آن نیست که در جام ملت‌‎های آسیا همه رقبا را به راحتی از جلو پا برداریم. اگر به صورت خط به خط بخواهیم تیم ملی ایران را آنالیز کنیم، باید گفت در خط دفاعی بسیار متزلزل هستیم و نبود منتظری که مغز متفکر دفاع ایران است، به ضررمان تمام خواهد شد. از شرایط سیدجلال حسینی اطلاع زیادی ندارم، او ذاتا تا به حال برای تیم ملی خوب بازی کرده اما اینکه در چه شرایطی است، فعلا نمی‌دانم. صادقی هم طی نیم فصل اول لیگ متزلزل نشان داد.

تمرین تیم ملی فوتبال ایران

وی همچنین خاطرنشان کرد: شرایط پولادی هم قابل بحث است چرا که او درگیر مسائل حاشیه‌ای بود. در دفاع راست، شرایط بهتر است. رضائیان و وریا غفوری به میدان می‌روند که من خودم رضائیان را بیشتر می‌پسندم چرا که در منطقه حمله با برنامه‌تر عمل می‌کند.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: خسرو حیدری هم که احتمالا جلو بازی می‌کند. در خط هافبک تجربه نکونام و تیموریان فوق‌العاده است و جلوی آنها نمی‌دانم جهانبخش بازی می‌کند یا شجاعی و یا حتی شاید دژاگه. آنالیز را که ادامه بدهیم، به خط فوروارد می‌رسیم که در آنجا هم گوچی و سردار را داریم که می‌توانند خط حمله قدرتمندی را بسازند. البته همه این حرف‌ها معنایش این نیست که ما صعود نمی‌کنیم یا کار بزرگی انجام نمی‌دهیم. به هر حال ما ایران هستیم، قهرمان قاره و تجربه بالایی داریم و رقبا همیشه از ما می‌ترسند.

وی در مورد تغییرات اخیر فدراسیون و نرفتن علی کریمی به استرالیا خاطرنشان کرد: دلیل نرفتن علی کریمی را نمی‌دانم و نمی‌خواهم بدانم، به هر حال این موضوع به تیم ملی ضرر می‌زند چرا که بازیکنان تیم به بودن علی عادت کرده بودند و حالا وقتی او در آستانه جام ملت‌ها به استرالیا نرفت، این موضوع به سود تیم ملی ایران نخواهد بود.

فریبا با اشاره به اینکه تغییرات اخیر فدراسیون فوتبال هم به سود تیم ملی نیست، اضافه کرد: پرسش من این است اگر این تغییرات بعد از جام ملت‌ها انجام می‌شد، دقیقا چه اتفاقی می‌افتاد؟ مگر فرقی هم می‌کرد. مهدی محمدنبی را همه دوست دارند حتی در خبرها آمده بود که کارمندهای فدراسیون فوتبال به خاطر جدایی آقای نبی اعتصاب کردند، این نشان از محبوبیت نبی دارد که هر کاری از دستش برمی‌آمد، برای همه انجام می‌داد.

وی در ادامه در مورد واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تاکید کرد: فکر می‌کنم برای پیشرفت ورزش نهایتا باید خصوصی سازی انجام شود و هر کاری به غیر از این موضوع غلط است، اما اینکه چگونه خصوصی شوند جای بحث دارد. آیا باید مزایده بگذارند و هر کسی پول بیشتری داشت این دو تیم را بخرد؟. به نظرم باید نگاهی به واگذاری استقلال اهواز، داماش، راه‌آهن و حتی شرایط کنونی پرسپولیس داشته باشند و برای واگذاری حتما شرط ورزشی بودن را رعایت کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان گفت: اینگونه نباشد هر کسی پول بیشتری داشت، این دو باشگاه را بخرد چرا که با این رویه همان می‌شود که بر تیم‌هایی که نام بردم گذشته است. در واقع آنها با مشکلات عجیبی دست و پنجه نرم می‌کنند که این آزمایش خوبی برای ورود به خصوصی سازی نبود. من فکر می‌کنم دولت باید این مسائل را آنالیز کند و از این آزمایشی که جواب منفی داد، استفاده کرده تا ورزش کشور ضرر نکند.

کد خبر 2454776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha