۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶

علی محمدی:

مهندسی کردن کشاورزی از الزامات است

مهندسی کردن کشاورزی از الزامات است

بابل - رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران گفت: مهندسی کردن کشاورزی از الزامات بخش کشاورزی است که برای رفاه حال کشاورزان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله علی محمدی صبح یکشنبه در جلسه هم اندیشی فعالان وتشکل های بخش کشاورزی و تجلیل از هشت کشاورز نمونه استان مازندران، ارائه خدمات به کشاورزان را از وظایف این سازمان عنوان کرد.

علی محمدی ادامه داد: تولیدات کشاورزی از بسیاری از ذخایر زیرزمینی نیز مهمتر است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا تولید در سایه رفاه و آسایش برای کشاورز امکان پذیر باشد.

وی اظهار داشت: در امر اقتصاد مقاومتی که اقتصاد ی دارای پایه و مفهوم است استفاده بهینه از امکانات موجود در نظام تولید و خود کفایی می شود که با راهکارهای نظام مهندسی و بحث سیانت از آب و خاک و حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا مشکلات پیش رو را حل کرد و گام های بلندی را در این زمینه برداشت.

این مقام مسئول عنوان کرد: این سازمان مستقل و غیردولتی براساس قوانین مصوب شورای اسلامی تشکیل شده است و اعضای حقیقی سازمان شامل دانش آموختگان رشته های مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

علی محمدی همچنین تعداد اعضای پذیرفته شده در نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان را ۱۳  هزار نفر اعلام کرد و افزود: از بین ۱۳ هزار عضو این سازمان، ۶۶ کارشناس رسمی هستند، ۵۳۱ هزار نفر در بخش باغات فعالند و ۷۴ هزار نفر روز تاکنون آموزش دیدند و این کارشناسان در رشته های مختلف بخش کشاورزی است که در بخش های تصدی گری بخش کشاورزی فعالیت می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری مشاغل جهاد کشاورزی به بخش خصوصی و این سازمان، درراستای انجام وظایف محوله و ایفای خدمات بهینه به کشاورزان و بهره برداران عزیز و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و نیز اشتغال زایی تحصیل کرده های بخش کشاورزی با همکاری مدیران جهاد کشاورزی در حال همکاری هستند.

رئیس نظام منهدسی کشاورزی مازندران گفت با نگاه به ارتقای کشاورزی استان و نگاه افزایش بهره وری می توان پتانسیل خوبی ارائه داد تا با اتحاد در انسجام متولیان امر کشاورزی دولت و کشاورزان می توانند جشن خود کفایی را برگزار کنند.  

کد خبر 2455371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha