۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷

روحی خواستار شد؛

پرهیز از خرید غده های بذری وارداتی سیب زمینی در اردبیل

پرهیز از خرید غده های بذری وارداتی سیب زمینی در اردبیل

اردبیل – مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل خواستار پرهیز سیب زمینی کاران اردبیلی از تهیه و خرید غده های بذری سیب زمینی وارداتی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحی ظهر یکشنبه در بازدید از مزارع سیب زمینی اردبیل گفت: به منظور جلوگیری از شیوع آفات و امراض به سیب زمینی کاران توصیه می شود از تهیه غده های بذری سایر مناطق خودداری کنند.

وی با استناد به بررسی های کارشناسی، افزود: این گروه از غده های بذری اکثرا آلوده به آفات و بیماری ها هستند و موجب آلوده شدن مزارع سیب زمینی می شوند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: در عین حال هزینه های سمپاشی قابل توجهی در استفاده از این غده ها به کشاورز تحمیل می شود.

به گفته روحی دستاورد این دو اتفاق موجب می شود میزان محصول تولیدی این غده ها  در سطح پائین باشد به گونه ای استفاده از غده های بذری وارداتی از دیگر استانها توجیه اقتصادی ندارد.

وی در عین حال به ضرورت تنظیم دمای انبارهای سیب زمینی تاکید کرد و گفت: دمای انبارهای ذخیره سیب زمینی باید بین چهار الی شش درجه سانتی گراد تنظیم شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان از کشاورزان خواست در صورت مشاهد آلودگی در انبار سیب زمینی برای پرهیز از ضرر وزیان سیب زمینی را هرچه سریع تر روانه بازار مصرف کنند.     

کد خبر 2455573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha