۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۳۲

دانایی درگفتگو با مهر:

انیمیشن «سلامی برای روح الله» به جشنواره ملی نماز و نیایش رسید

 انیمیشن «سلامی برای روح الله» به جشنواره ملی نماز و نیایش رسید

سمنان - رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: انیمیشن «سلامی برای روح الله» به بخش مسابقه ششمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین راه یافت.

سید عباس دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره از بین ۲۷۳ فیلم کوتاه ارسال شده به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین ۳۹ فیلم کوتاه در بخش های داستانی، مستند، پویانمایی، تجربی و ۱۰۰ ثانیه ای به بخش مسابقه راه یافته است.

وی افزود: انیمیشن «سلامی برای روح الله» به کارگردانی بهروز خندان دل به مدت ۱۷ دقیقه از تولیدات حوزه هنری استان سمنان و کاری از گروه انیمیشن حوزه هنری شاهرود توانست به بخش مسابقه فیلم کوتاه پویانمایی ششمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین راه یابد.

رئیس حوزه هنری استان سمنان تصریح کرد: در بین این ۳۹ فیلم، ۱۱ فیلم کوتاه داستانی، ۱۴ مستند کوتاه، شش فیلم کوتاه پویانمایی، چهار فیلم کوتاه تجربی و چهار فیلم ۱۰۰ ثانیه ای حضور دارد.

دانایی با بیان اینکه در این جشنواره محمد مهدی عسگرپور، منوچهر محمدی روزبهانی و محمدهادی نائیجی آثار ارایه شده را داوری خواهند کرد، افزود: این پویانمایی به یک رویداد در زمان اقامت امام راحل در نوفل‏‏لوشاتو فرانسه اشاره دارد که در روز کریسمس مسیحیانی که هدایای امام(ره) را دریافت کرده‏اند، به دیدار ایشان آمده و سلامی برای روح‏الله آغاز می‏شود.

وی تصریح کرد: زندگی پر فراز و نشیب امام راحل و الگو بودن ایشان به عنوان یک انسان کامل در عصر حاضر، مبنای این انیمیشن قرار گرفته است.

پویانمایی «سلامی برای روح‏الله» در چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار و بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان موفق به کسب دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به عنوان اثر منتخب شده است.

ششمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین از ۱۵ تا ۱۸ دی ماه ۹۳ در محل سینما ونوس شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 2455655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha