۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸

قصه مبارزه مردم خارک در جنگ/ «تا آمدن احمد» برای فجر آماده است

قصه مبارزه مردم خارک در جنگ/ «تا آمدن احمد» برای فجر آماده است

«تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی آخرین مراحل صداگذاری و جلوه‌های ویژه را برای نمایش در جشنواره فجر پشت سر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، «تا آمدن احمد» از جمله آثار سینمایی با موضوع دفاع مقدس است که توسط هیات انتخاب برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است.

صادق صادق‌دقیقی کارگردان جوان سینما که دومین تجربه سینمایی خود پس از فیلم «بزرگ‌مرد کوچک» را در بخش رقابتی سودای سیمرغ رونمایی می کند به خبرنگار مهر گفت: نسخه‌ای از فیلم که ما به دبیرخانه جشنواره برای ارائه به هیات انتخاب داده‌ بودیم تدوین، صداگذاری و جلوه های ویژه به نسبت کاملی داشت ولی وقتی فیلم از سوی جشنواره انتخاب شد اکنون بار دیگر روی صدا و جلوه های ویژه آن کار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: آرش قاسمی صداگذاری و فرید ناصرفصیحی امور مربوط به جلوه های ویژه این اثر سینمایی را به عهده دارند.

فیلم تا آمدن احمد

صادق دقیقی درباره داستان این فیلم سینمایی گفت: داستان این فیلم سینمایی درباره ایثار و فداکاری مردم استان بوشهر و جزیره خارک است. در واقع دلیل ساخت این فیلم توجه به این مطلب است که کمتر فیلمساز دفاع مقدسی به مبارزه مردم در بوشهر و به جزیره خارک پرداخته و سعی کردم در قالب یک درام این ایثار را به تصویر بکشم.

وی ادامه داد: داستان «تا آمدن احمد» در سال 1365 اتفاق می افتد و روایتگر یک خانواده شهید در جزیره خارک است. در این فیلم احمد از نیروهای جمعیت هلال احمر است که شهید می شود اما خانواده او فکر می کنند که هنوز زنده است و دنبال او می گردند.

کارگردان فیلم«بزرگ مرد کوچک» با اشاره به دلایل پرداختن به دفاع مقدس در جزیره خارک گفت: واقعیت این است که در طول هشت سال جنگ ایران و عراق که 2800 روز طول کشید جزیره خارک در آماج انفجارهای پی در پی بود و 2840 مرتبه بمباران شد. این آمار نشان می دهد مردم بومی جزیره خارک بیشترین بمباران را به خود دیده اند ولی در تمام سال‌هایی که درباره دفاع مقدس فیلم و سریال ساخته شده کمتر فیلمی به مبارزه مردم بومی این منطقه پرداخته است.

فیلم تا آمدن احمد

این کارگردان در پایان متذکر شد: هنگام تحقیقات انجام شده برای ساخت فیلم «تا آمدن احمد» متوجه شدم که مردم جزیره خارک به معنای واقعی برای دفاع از سرزمین خود از جان گذشتند. بخش تامل برانگیزی که در تحقیقات به آن رسیدیم این بود که مردم خاک در هشت سال جنگ، فداکاری بسیاری کردند تا صادرات نفت ایران که به عنوان تنها منبع درآمد کشور محسوب می شد، نخوابد.

کد خبر 2456274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha