۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۰۴

مراسم یادبود شهید محمد جلال کاشانی برگزار شد

مراسم یادبود شهید محمد جلال کاشانی برگزار شد

مراسم یادبود سرگرد شهید محمد جلال کاشانی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست وفرمانده انتطامی تهران بزرگ و رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ (فاتب)برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری، معاون سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم گرامیداشت این شهید در سازمان حفاظت محیط زیست  با اشاره به این که اخلاق نیک لازمه هر کاری است ، گفت: یکی از برجسته ترین مظاهر اخلاق نیک ، ایثار و بخشش است که شهادت بالاترین آن است بنابراین فردی که در مرحله شهادت قرار می گیرد اخلاقی ترین و باارزش ترین کارها را انجام می دهد

 محمد مجابی با بیان اینکه این سازمان قرابت زیادی با نیروی انتظامی دارد زیرا تعداد زیادی از کارکنان این سازمان در قالب محیط بان فعالیت می کنند که ضابط قضایی هستند،افزود: در سازمان حفاظت محیط زیست فرهنگ شهادت جایگاه خودش را دارد و درصد زیادی از همکاران در این سازمان فرزندان شهدا هستند.

 این گزارش می افزاید، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) بر تمامی شهدای والا مقام انقلاب اسلامی ، ۸ سال دفاع مقدس ، شهدای نیروی انتظامی و شهدای محیط بان درور فرستاد و گفت: شهید محمد جلال کاشانی برای برقراری امنیت در پارک طبیعت پردیسان زحمات زیادی کشیدند و علقه زیادی بین نیرو های حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست و شهید کاشانی به وجود آورد .

وی ادامه داد : نیرو های حفاظتی سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کردند مراسم یاد بودی برای شهید کاشانی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شود.

ابتکار با بیان اینکه این مراسم یادبود برای ارج نهادن و تقدیر از تلاش هایی که در نیروی انتظامی می شود و بزرگداشت این شهید برگزار شده است، گفت: موضوع حفاظت و حفظ امنیت چه در عرصه شهرها و چه در عرصه طبیعت همواره با فداکاری ، ایثار و خود گذشتگی همراه بوده است.

وی ادامه داد: این فداکاری ها سبب شده است بتوانیم کشور با امنیت داشته باشیم با وجود قرار گرفتن در منطقه ای که وضعیت خوبی از نظر امنیت ، ترور و خشونت ندارد.

ابتکار تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در عرصه حفاظت از طبیعت سختی های زیادی نیروهای محیط بانان متحمل می شوند و شباهت زیادی بین ماموریت های محیط بانان  و مامورین نیروی انتظامی وجود دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تعامل این سازمان با پلیس پیشگیری اظهار امیدواری کرد که این همکاری جدی تر و دقیق تر شود و سازمان حفاظت محیط زیست همواره برای امنیت و آرامش و حفاظت از عرصه های طبیعت تلاش می کند.

بنابر این گزارش، رییس عقیدتی، سیاسی فرماندهی  نیروی انتظامی در این مراسم درباره فضیلت و مقام شهید مطالبی مطرح کرد.

گفتنی است، اواخر مهرماه سالجاری سرگرد 'محمد جلال کاشانی' مامور کلانتری ۱۳۹ مرزداران، در حال گشت زنی در محدوده استحفاظی خود واقع در مرزداران بوده که در محدوده بزرگراه حکیم با توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد می کند.

این مامور پس از دیدن توزیع کنندگان مواد مخدر به آنها ایست داده و در همین حین با یکی از آنها درگیر می شود که در این درگیری در نهایت متهم مذکور با سلاح گرم به وی تیراندازی کرده و سرگرد محمد جلال کاشانی به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

این مامور در مدت خدمت خود به طور مستمر با افراد بزهکار برخوردهای مکرر داشته و به صورت مداوم با خاطیان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه مبارزه کرد و در این راه نیز شهید شد.

شهید کاشانی متولد ۱۳۵۴ در شهرستان بیجار است که از سال ۱۳۸۲ به استخدام نیروی انتظامی درآمد.

کد خبر 2458508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha