۱۶ دی ۱۳۹۳، ۲۱:۰۳

رحمتی:

استان زنجان ۹۸ اثر گردشگری سطح بندی شده دارد

استان زنجان ۹۸ اثر گردشگری سطح بندی شده دارد

زنجان-مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بااشاره به اینکه این استان ۵۸۳ اثرگردشگری جذاب بدون سطح بندی به عنوان منطقه داردگفت:پس از سطح بندی ها مناطق گردشگری زنجان به ۹۸ اثر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: زنجان ۹۸ اثر گردشگری در کارکرد بین المللی، ملی، منطقه ای و محلی دارد.

وی ۸ اثر بین المللی و ۱۹ اثر با کارکرد ملی برای استان زنجان عنوان کرد و ادامه داد: ۳۹ اثر با کارکرد منطقه ای و ۶۰ اثر با کارکرد محلی برای استان زنجان شناسایی شده است.

رحمتی با بیان اینکه زنجان بالاترین میزان جاذبه های گردشگری را دارد ابراز کرد: شهرستان های سلطانیه، خدابنده، ابهر، طارم، ماهنشان و ایجرود در رتبه های بعدی این طبقه بندی قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان از نظر گردشگری به ۵ منطقه اصلی تقسیم بندی می شود و شهرستان زنجان مبدا اصلی گردشگری است و دو محور اصلی زنجان- خدابنده- گرماب و زنجان –آذربایجان دارد.

رحمتی با اشاره به ۵۸۳ اثر  جذاب استان زنجان عنوان کرد: ۱۵۳ تعداد از این آثار طبیعی بوده و ۴۳۰ اثر تاریخی و فرهنگی به شمار می آید.

وی با اشاره به رشد گردشگران در بازه ۵ ساله گفت: آمار بازدیدکنندگان از سال ۸۷ رشد بسیاری را شاهد بوده و در ۶ ماهه ابتدای سال یک ونیم برابر سال گذشته بوده است.

رحمتی افزود: برای گردشگری باید مجوز گردشگری وجود داشته باشد در منطقه سهرین که هنوز اثر گردشگری منطقه ای است نیز باید محدودیت ها برداشته شود تا زیر ساخت ها از منابع گردشگری داده شود.

کد خبر 2459642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha