۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۱

در گفتگو با مهر مطرح شد:

پیشکسوت نقاشی به تلویزیون می رود/ فروش نیمی از آثار علی‌اکبر صادقی

پیشکسوت نقاشی به تلویزیون می رود/ فروش نیمی از آثار علی‌اکبر صادقی

علی‌اکبر صادقی هنرمند پیشکسوت نقاش روز یکشنبه 22 دی‌ماه در برنامه «سفید» حضور پیدا می‌کند و درباره خودش و آثارش سخن خواهد گفت.

علی‌اکبر صادقی هنرمند نقاش درباره حضور خود در رسانه ملی به خبرنگار مهر گفت: این برنامه ساعت 23 روز یکشنبه 21 دی‌ماه از شبکه آموزش پخش خواهد شد که قرار است درباره خودم، آثارم و تکنیک هایی که به کار می گیرم، در این برنامه صحبت کنم.

وی افزود: به این منظور از آتلیه من فیلم گرفته شده و قرار است برنامه به صورت زنده پخش شود.

برنامه «سفید» هر یکشنبه با موضوع هنرهای تجسمی ایران با حضور یکی از هنرمندان تأثیرگذار این عرصه از شبکه آموزش پخش می شود.

این نقاش پیشکسوت که نمایشگاهی از آثارش در فرهنگسرای ارسباران نیز به نمایش درآمده، درباره فروش این آثار نیز توضیح داد: 9 تابلو در این نمایشگاه شامل یک تابلو نقاشی بزرگ و 8 تابلو کوچک طراحی به فروش رسیده است و روز دوشنبه 22 دی ماه نیز اختتامیه آن با حضور گالری داران برگزار می شود.

علی اکبر صادقی پیش از این از برپایی نمایشگاه بزرگی شامل 200 تابلو از آثارش در موزه هنرهای معاصر تهران خبر داده و اعلام کرده بود که این نمایشگاه اردیبهشت ماه سال 94 به همراه رونمایی از کتاب آثارش برگزار خواهد شد. همچنین قرار است به زودی مراسم بزرگداشتی برای این هنرمند با ساخت تندیسی از او در این موزه برگزار شود.

علی اکبر صادقی متولد 1316 تهران و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در سال 1338 سبک ویژه ای را در هنر ویترای یا شیشه بند منقوش با حال و هوای سبک ایرانی ابداع کرد و سال‌ها به شیوه های گوناگون در زمینه های مختلف نقاشی از جمله نقاشی متحرک، گرافیک تبلیغاتی و جعبه سازی و تصویرگری جلد کتاب کار کرد.

صادقی چند فیلم بر اساس شیوه خاص نقاشی خود برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخت که  15 جایزه را از جشنواره های جهانی از آن خود کرد و در زمینه تصویرگری کتاب نیز به چهار جایزه بین المللی دست یافت که جایزه اول تصویرگران کتاب آسیا در سال 1978 برای کتاب «عبادتی چون تفکر نیست»، جایزه اول جشنواره لایپزیک در سال 1980 به عنوان زیباترین کتاب پیروزی و جایزه اول گرافیک برای بهترین تصویرگری کتاب سال تهران در سال 1368 از جمله جوایز اوست.

صادقی نمایشگاه های متعددی از آثارش را در داخل و خارج از ایران برپا کرده است. شیوه کار او نوعی سوررئالیسم ایرانی است که بر پایه شیوه نقاشی سنتی بنا شده است. او در نقاشی هایش از اساطیر و فرهنگ ایرانی بهره گرفته و در بسیاری از آثار اولیه صادقی حضور یک یا چندین سلحشور با پوشش های جنگاوران ایران باستان چشمگیر است و برخی از این جنگاوران چهره خود صادقی را دارند.

کد خبر 2459900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha