۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۲۳

رشيديان:

خراسان رضوی به برترین استان در حوزه گردشگری سلامت تبدیل می‌شود

خراسان رضوی به برترین استان در حوزه گردشگری سلامت تبدیل می‌شود

مشهد - استاندار خراسان رضوی گفت: سندی تنظیم شده تا در منطقه به برترین استان در زمینه گردشگری سلامت دست پيدا كنيم و کیفیت خدمات درمانی نیز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان ظهر پنج شنبه در سومین نشست تخصصی منطقه‌ای گردشگری سلامت در هتل پرديسان مشهد اظهار كرد: افزایش کمیت و کیقیت خدمات به گردشگران با هدف جذب گردشگر خارجی و هماهنگی و انسجام در برنامه ریزی و حمایت از گردشگر ماموریت ماست.

وی تاکید کرد: وجود واسطه‌ها و دلالان حوزه گردشگری را با مشکل روبه‌رو کرده و این افراد برای منافع کوتاه مدت خود این جایگاه را دچار خدشه کرده‌اند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ضرورت دارد تا با نظارت‌های دقیق دست دلالان را از این حوزه کوتاه کرد چون واسطه ها و دلالان به نحو ناشایست وارد این حوزه می شوند و برای منافع كوتاه مدت این جایگاه را دچار خدشه می كنند.

رشیدیان افزود: حضور ۵۱ درصد هتل های كشور، وجود زیر ساخت های حمل و نقل مانند شركت های هواپیمایی با ۲۹ مبدا خارجی، امكانات ریلی و پایانه های فعال و نیز وجود دفتر وزارت امور خارجه در مشهد همه از امتیازات جذب گردشگر در این شهر هستند.

وی ادامه داد: البته در دنیای امروز كسی موفق است كه بتواند ظرفیت ها و توانمندی هایش را تبلیغ كند و در زمینه توریست سلامت برای اینكه بتوانیم در بازار منطقه ای حاضر شویم باید اطلاع رسانی مناسب برای معرفی خدمات داشته باشیم.

رشیدیان به كمبود منابع مالی در بخش گردشگری اشاره كرد و گفت: باید بسته های تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاران  بخش خصوصی در نظر بگیریم.

استاندار خراسان رضوی عنوان كرد: قوانین و آیین‌نامه‌ها در بخش گردشگری باید مورد بازنگری قرار گیرد و ساختارهای اداری و مالی بهبود یابد.

وی افزود: کاهش نرخ تسهیلات، ارتقای خدمات درمانی و بیمارستانی برای توسعه گردشگری سلامت ضرورت دارد و ایجاد مراکز متعدد خدماتی درمانی می‌تواند به رونق گردشگری سلامت کمک کند.

رشیدیان با تاكید بر اینكه خراسان رضوی و شهر مشهد باید به برترین قطب گردشگری سلامت تبدیل شود، ادامه داد: سندی در اين خصوص تنظیم شده تا در منطقه به برترین کشور در زمینه گردشگری سلامت دست پيدا كنيم و کیفیت خدمات درمانی نیز افزایش یابد.

به گفته وی هماهنگی میان بخش خصوصی در حوزه دفاتر گردشگری، هتلداری، مباحث حمل و نقل، ارائه خدمات پزشکی و صدور ویزا از ضرورت هایی است كه باید به آن پرداخته شود.

کد خبر 2460851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha