۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۲۴

لباف خانیکی خبر داد:

فعاليت یک‌هزار و ۷۰۰ موسسه وابسته به گردشگری سلامت در خراسان رضوی

فعاليت یک‌هزار و ۷۰۰ موسسه وابسته به گردشگری سلامت در خراسان رضوی

مشهد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی از فعاليت یک‌هزار و ۷۰۰ موسسه وابسته به گردشگری سلامت در خراسان رضوی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، رجبعلی لباف‌خانیکی ظهر پنج شنبه در سومین نشست تخصصی منطقه‌ای شورای راهبردی گردشگری سلامت استان‌های شرق و شمال شرق کشور، از تدوین نخستین بسته اجرایی گردشگری سلامت در استان خبر داد.

وی با بیان اینكه خراسان رضوی و مشهد نقطه عطف و مقصد گردشگری سلامت محسوب می‌شوند؛ افزود: پزشکان ماهر، بسترهای مناسب طبیعی و منابع طب سنتی، وجود امنیت و نیز وجود ۵۰ درصد از واحدهای اقامتی ایران در مشهد از امتیازات برای جذب گردشگران سلامت به مشهد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: این استان با دارا بودن ظرفیت هایی مانند تنوع جغرافیایی و اقلیمی، حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی و نیز هم‌مرز بودن با کشورهای افغانستان و آسیای مرکزی مقصد خوبی برای گردشگران به  شمار می رود.

وی اعلام كرد: یک‌هزار و ۷۰۰ موسسه وابسته به گردشگری سلامت در خراسان رضوی فعالند كه از میان یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی، ۱۰ درصد آنها متقاضی استفاده از خدمات گردشگری سلامت هستند.

وی تاكید كرد: از میان گردشگران سلامت اگر هزینه هر کدام ۵۰۰ دلار باشد، سالانه ۷۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای استان به دست خواهد آمد.

کد خبر 2460864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha