۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۰۰

آیت الله علما:

پیامبر اسلام(ص) الگوی کامل برای تربیت جوامع بشری است

 پیامبر اسلام(ص) الگوی کامل برای تربیت جوامع بشری است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: خداوند متعال، پیامبر مکرم اسلام(ص) را به عنوان الگوی کامل بشری برای هدایت صحیح جوامع انسانی به عنوان خیرالعالمین در روی زمین قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در مراسم گرامیدشت هفته وحدت و فرارسیدن میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مشاور عالی استاندار، مدیران ستادی و کارشناسان و کارمندان استانداری در مسجد الغدیر استانداری برگزارشد، افزود: خدای متعال تمام دستگاه و مدیریت خود را بکار گرفته تا ما از سفره پهن شده وجود مبارک حضرت محمد(ص) استفاده کنیم و انسان ها به این الگوی محبت و صمیمیت نگاه و عمل کنند زیرا با پیمودن این مسیر است که سعادت دنیوی و اخروی انسان ها حاصل می شود.

وی با بیان اینکه خدای متعال برای ما چنین رسول و پیامبری فرستاد تا دچار خسران و ضرر نشویم، خاطرنشان ساخت: دارای بهترین و کامل ترین الگو یعنی خیرالعالمین  هستیم، ما سرچنین سفره ای نشسته ایم که حیف است دچار خسران شویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: حضرت محمدمصطفی(ص) در بدو ورود به مدینه موضوعات مهم از جمله معنویت مردم، یگانگی خدا، صمیمیت و محبت، اعتقاد به خدا، معاد، نماز و اطاعت و توحید، روابط اجتماعی صحیح ، توحیدی و معنوی و همچنین رابطه جامعه اسلام با بیگانگان را مطرح و مورد توجه قرار دادند.

وی در پایان با بیان اینکه ما باید به عنوان الگو برای تمام کشورهای اسلامی باشیم، گفت: عمل، صداقت، مدیریت و تدبیر ما باید به عنوان الگو برای دیگر کشورها  مطرح باشد و این مهم با استفاده از سفره پهن و بابرکت پیامبر اسلام(ص) انجام می شود که هیچ نمونه و نظیری ندارد.

 منشاء تعالی جوامع مسلمین، وحدت و همبستگی است

مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: باید در تمامی ۳۶۵ روز سال برای همبستگی و وحدت گام برداریم زیرا با وحدت است که تعالی جوامع بشری محقق می شود.

جعفر همتی افزود: طبق فرمایش حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هر فردی که به مذهب شیعه و مذهب سنی توهین کند، این فرد مسلمان نیست زیرا وقتی خدا، پیامبر(ص)، کتاب و تعلیمات اسلامی مشترکی داریم پس جایی برای تفرقه افکنی و عدم وحدت وجود ندارد.

وی اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام(ص) در طول ۲۳ سال در مکه و مدینه دچار زجر و مشکلات فراوانی شدند اما با عمل و رفتار خود به مسلمانان درس برادری نشان دادند.

وی بیان داشت: امروز متاسفانه عده ای به نام دین اسلام و پیامبر اسلام(ص) تمام جنایات را انجام می دهند که این افراد قصد تفرقه و جدایی بین مسمانان دارند و خوشبختانه از سوی مسلمانان نیات شوم آنها شناخته شده است.

در این مراسم پس از ذکر مولودی در خصوص میلاد پربرکت حضرت محمد مصطفی(ص)، حاضرین نماز ظهر و عصر را به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در استانداری اقامه کردند.

کد خبر 2460935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha