۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۴۱

نرگس آبیار:

«شیار ۱۴۳» قسمت نخست از یک سه گانه است

«شیار ۱۴۳» قسمت نخست از یک سه گانه است

مشهد- کارگردان فیلم «شیار۱۴۳» گفت: کار بعدی من داستان یکی از رمان های خودم است، قصد دارم تا یک سه گانه در مورد «مادر» و «جنگ» آغاز کنم که «شیار ۱۴۳» اولین قسمت آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس آبیار بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری که توسط منطقه گردشگری سپاد و در محل مجتمع اداری این مجموعه برگزار شد، گفت: هنگامی که برای شرکت در جشنواره فیلم «کن» در فرانسه حضور داشتم هر روز ساعت ۴ بعد از ظهر گروه موسیقی نظامی و حماسی آنجا مشغول به نواختن و هنرنمایی می کردند.

کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» افزود: ابتدا تصور می کردم که به مناسب رویداد خاصی این اتفاق می افتد اما  متوجه شدیم که این گروه ۷۰ سال است از زمان جنگ جهانی دوم هر روز دقیقا در این ساعت این کار را جهت زنده نگه داشتن جنگ جهانی دوم انجام می دهند.

وی ادامه داد: در ژاپن نیز که به ناحق وارد جنگ جهانی شده بود این زنده نگه داشتن انجام می شود، اما متاسفانه این اتفاق برای دفاع مقدس ما زیادنیفتاده و حتی در ۸ جشنواره ای که شرکت کردم خیلی ها از هشت سال جنگ تحمیلی ما اطلاعی نداشتند.

آبیار با اشاره به اظهار نظرات جالب بینندگان خارجی فیلم گفت: جنگی که ما برای آن این همه شهید و جانباز تقدیم کردیم و تلفات بسیاری را متحمل شدیم، خیلی ها این جنگ را نمی شناسند و درباره آن اطلاعی ندارند.

کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» همچنین به کارهای بعدی خود نیز اشاره و اظهار کرد: کار بعدی من داستان یکی از رمان های خودم است که البته هنوز به چاپ نرسیده و قصد دارم تا یک سه گانه در مورد «مادر» و «جنگ» آغاز کنم که شیار اولین قسمت آن است.

وی بیان داشت:  آقای ابراهیم حاتمی کیا حق پدری به گردن هنر و این فیلم دارند و چه ایشان و چه بقیه عزیزان اظهار نظرهایی به این فیلم داشتند که به نوبه خود بسیار تاثیر گذار بود.

آبیار افزود: اگر فیلم صداقت داشته باشد می تواند در دل مردم دیده شود اما اگر بخواهم نظر خود را به ببیندگان تحمیل کنم فیلم موفقی نخواهم ساخت، جنگ ما تلفات داشت، و در دوران دفاع مقدس خیلی ها تربیت شدند، ما باید به عنوان یک هنرمند به مردم دنیا بفهمانیم که ما مردمی جنگ جو نبودیم بلکه ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کردند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وجوه مشترک سه گانه وی گفت: تنها جرء مشترک این سه گانه که قرار است تولید شود، «مادر» و «جنگ» است و در زاویه های دیگر باهم متفاوت است.

کارگردان فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» اظهار داشت: اصلا نگران نیستم که دو فیلم دیگری که قرار است این سه گانه را کامل کند، به اندازه شیار تاثیرگذار نباشد، هر چند تمام تلاشم را خواهم کرد اما باید دانست که یک فیلمساز نمی تواند همه را از خود راضی نگه دارد.

کد خبر 2460970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha