۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳

با حضور حجت الاسلام علوی و صدیقی؛

نرم افزار زیارت مجازی امامزاده جعفر(ع) پیشوا رونمایی شد

نرم افزار زیارت مجازی امامزاده جعفر(ع) پیشوا رونمایی شد

پیشوا - با حضور وزیر اطلاعات از نرم افزار زیارت مجازی امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه و همزمان با شب میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) از نرم افزار زیارت مجازی امامزاده جعفر(ع) با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات وحجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران  رونمایی شد.

همچنین در حاشیه نخستین کنگره ملی شخصیت امامزاده جعفر (ع) از کتاب نگین پیشوا با موضوع بررسی ابعاد زندگی جعفر بن موسی الکاظم(ع) و مجموعه مقالات برگزیده کنگره رونمایی شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

حجت الاسلام مهدی عطائی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برگزاری نخستین کنگره ملی بررسی شخصیت امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) فرصتی برای خلق آثاری ارزشمند و فاخر با موضوع این امامزاده واجب التعظیم شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) افزود: عشق و ارادت به آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) فقط مختص به مردم شهرستان پیشوا نیست بلکه مردم مناطق دیگر نیز با حضور در این امامزاده، عشق و ارادت خود را به این وجود نورانی ابراز می دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم علاقمند هستند که در این بارگاه نورانی حضور یافته و با امامزاده جعفر(ع) نجوا کنند اما بعد مسافت و راه طولانی این اجازه را نمی دهد به همین خاطر نرم افزار زیارت مجازی با هدف معرفی این امامزاده واجب التعظیم آماده شده که در این زیارت مجازی، کاربر می تواند با استفاده از نرم افزار از بخشهای مختلف آستان بویژه ضریح نورانی و مقدس امامزاده جعفر بن موسی الکاظم بازدید کند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیشوا افزود: تدوین نرم افزار زیارت مجازی امامزاده جعفر(ع) یکی از آرزوهای دیرینه مشتاقان اهل بیت در این منطقه بود که امروز در حاشیه این کنگره رونمایی و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

امامزاده جعفر(ع) که در شهر پیشوا مدفون است از فرزندان حضرت موسی الکاظم(ع) بوده که تدفین ایشان باعث شده آن منطقه یکی از پایگاه های مهم شیعه تلقی گردد و از گذشته پایگاهی برای شروع حرکت انقلاب، حمایت از نظام اسلامی در طول دفاع مقدس و همچنین یکی از بقاع شاخصی بوده که مورد توجه و عنایت علما و مراجع عظام تقلید از جمله شخص مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

کد خبر 2461068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha