۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۰۹

در اختتامیه عمار

مادر شهیدان جنیدی از آهنگران تجلیل می کند/ معرفی برندگان یک بخش

مادر شهیدان جنیدی از آهنگران تجلیل می کند/ معرفی برندگان یک بخش

مادر شهیدان جنیدی در اختتامیه عمار از صادق آهنگران تجلیل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم «عمار» در حالی دقایقی دیگر آغاز می شود که قرارست در این مراسم مراسم قدردانی از حاج صادق آهنگران نیز برگزار شود.

طبق اطلاع خبرنگار مهر قرارست مادر شهیدان جنیدی از آهنگران تجلیل کند. البته در هفته ای که پشت سر گذاشتیم با ایجاد کمپینی با حضور هنرمندان و ادیبان، این افراد آثار هنری و ادبی خود را به آهنگران تقدیم کردند و این حرکت را نوعی تجلیل از این خواننده و مداح دانستند.

جشنواره فیلم عمار عصر جمعه 19 دی ماه در سینما فلسطین به کار خود پایان می دهد و برندگان برخی از بخش های آن نیز اعلام می شوند.

اعلام برگزیدگان بخش نماز و مسجد پنجمین جشنواره فیلم عمار

همچنین ستاد اقامه نماز با همکاری دبیرخانه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار به بررسی آثار رسیده به پنجمین دوره این جشنواره با موضوع نماز و مسجد پرداخته و برگزیدگان توسط ستاد اقامه نماز معرفی شدند.

بیانیه هیات داوران بخش نماز و مسجد پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
نتیجه ارزیابی هیئت داوران ستاد اقامه نماز در بخش نماز و مسجد پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار
حمد و سپاس بيكران خداي متعال را كه توفيق حضور و خدمت در این جشنواره مردمی را برای ما مقدر نمود.
در ابتدا لازم می دانیم از اقدام ارزشی، مثبت و ارزنده متولیان این جشنواره تقدير و تشكر نماییم که موجب بوجود آمدن فضاي مناسب برای اهالی و علاقمندان عرصه هنرهای ارزشی را فراهم ساخته است.
در جهان پر تلاطم كنوني و سيطره تفكرات دنيا گرا، پوچ گرا و انواع فلسفه ها و عرفان هاي بدلي، بشر معاصر نه تنها از نماز و عبادت بي نياز نگشته بلكه به اين اكسير حيات بخش محتاج تر شده است.
طهارت نفس و ضمير كه هدف نماز شمرده شده است (إن الصلاة تنهي عن الفحشاء و المنكر ) همان است كه به عنوان هدف و مقصود هنر نيز ذكر شده است. روح هنرمند از طريق اثر هنري به مخاطب منتقل مي شود و چنانچه اين روح مصلي باشد، هنري خلق خواهد شد كه نتيجه آن اشاعه فرهنگ طهارت و نماز خواهد بود. هنرمند با خلق آثار هنري حقيقت را متجلي مي كند و مخاطب را به یاد و قدرت الهي متذكر می سازد. 

مع الوصف هیئت داوران ستاد اقامه نماز با ارج نهادن به تلاش تمامي شرکت کنندگان در بخش نماز و مسجد این جشنواره، پس از بررسي آثار واصله به پاسداشت پرداختن به مضاميني همچون پايبندي به ارزش هاي اسلامي و انقلابي ، به تصوير كشيدن جلوه هاي عبوديت و بندگي ، پرداختن به آثار و بركات نماز در زندگي فردي و اجتماعي ‌شخصيت هاي فيلم وتلاش در جهت انعكاس آن در آثار اين دوره از جشنواره ، لوح سپاس و هديه ويژه خود را به شش اثر زير تقديم مي دارد.

* فيلم عشق، عادت به كارگرداني و نویسندگی محمدرضا شهیری را به دلیل پرداختن به موضوع توجه و حضور قلب در نماز به شکل کوتاه، گویا و مؤثر شایسته تقدیر ویژه
* فيلم گل کوچک به كارگرداني و نویسندگی  محمدحسین صفری را به دلیل پرداختن به موضوع شیوه دعوت نوجوانان و جوانان به نماز و مسجد شایسته تقدیر ویژه
* فيلم سفر به كارگرداني مهتاب ابراهیمزاده را به دلیل پرداختن به موضوع توجه ویژه به نماز اول وقت شایسته تقدیر
* فيلم سبقت به كارگرداني و نویسندگی مهدی انصاری را به دلیل پرداختن به موضوع شیوه ترقیب و دعوت کودکان به نماز و مسجد شایسته تقدیر
* فيلم ساعتی برای قرار به كارگرداني و نویسندگی ملیحه حسنی را به دلیل پرداختن به موضوع اهمیت پاکیزگی و آراستگی در نماز و مسجد قابل تقدیر
* پویانمایی یک قطعه آسمان به كارگرداني و نویسندگی  فاطمه خدیور را به دلیل پرداختن به موضوع تأثیر نماز در نزول رحمت الهی در قالب پویانمایی قابل تقدیر

هیات داوران ستاد اقامه نماز

تقدیر از برگزیدگان بخش نماز و مسجد پنجمین مردمی فیلم عمار توسط ستاد اقامه نمار انجام خواهد شد.

کد خبر 2461285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha