۲۰ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۴۳

رضازاده:

یادگیری مهارت های زندگی گام بعدی کارزار رسانه ای است

یادگیری مهارت های زندگی گام بعدی کارزار رسانه ای است

اراک- رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: کارزار رسانه ای برای افزایش آگاهی اقشار جامعه از مواد محرک بوده و یادگیری مهارت های زندگی گام بعد از کارزار رسانه ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رضازاده، شامگاه شنبه در نشست خبری کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه استان مرکزی،   با بیان اینکه هدف از کارزار و مداخلات آن تصحیح باورهای غلط و افزایش آگاهی عمومی افراد جامعه است، گفت: پس از آگاهی و ارتقای دانش عمومی نسبت به مصرف و گرایش به مواد مخدر، دو جنبه فردی و اجتماعی مطرح می شود.

وی با اشاره به اینکه یادگیری مهارت های زندگی کردن و رفتارهای سالم و فرزند پروری صحیح نیاز خانواده و جامعه کنونی است، افزود: یادگیری و آموزش والدین در راس و اولویت فعالیت ها است، چرا که تا والدین آگاهی کافی در مورد مواد مخدر نداشته باشند، نمی توانند فرزندان را هدایت کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر جنبه های اجتماعی مصرف مواد، افزود: در این بخش مسوولان، رسانه و اقشار جامعه باید فعالیت کنند.

اعتمادسازی بین مردم و مسوولان، ایجاد احساس تعلق، تقویت هویت ملی و خانوادگی از راه های افزایش سرمایه های اجتماعی است

رضازاده با بیان اینکه سرمایه اجتماعی شاه کلید پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: اعتمادسازی بین مردم و مسئولان، ایجاد احساس تعلق، تقویت هویت ملی و خانوادگی از راه های افزایش سرمایه های اجتماعی است.

وی تقویت حوزه عمومی و مشارکت پذیر کردن افراد جامعه را زمینه مناسبی برای پیروزی و کاهش شیوع اعتیاد دانست و افزود: این مهم با آموزش در سطوح مختلف جامعه قابل اجرا است.

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در حوزه کودکان و نوجوانان، گفت: اکنون آموزش و پرورش بیشتر به بحث آموزش پرداخته و در حوزه پرورش نیازمند تلاش بیشتری است.

رضازاده با اشاره به نقش موثر والدین و مربیان برای آموزش و الگوگیری دانش آموزان، اضافه کرد: این امر زمینه مناسبی برای آموزش، پیشگیری از آسیب و افزایش آگاهی افراد است.

کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه از اواخر سال ۹۱ در دستور کار دفتر اعتیاد بهزیستی کشور قرار گرفت

کارشناس مسئول پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در این نشست با بیان اینکه کارزار انواع مداخلات پیشگیرانه است که در دنیا برای معرفی موضوعات مختلف استفاده می شود، گفت: کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه از اواخر سال ۹۱ در دستور کار دفتر اعتیاد بهزیستی کشور قرار گرفت.

ماریت قازاریان با اشاره به اینکه کارزار با استفاده از ظرفیت های مشخص و منابع مالی و استانی پیام هایی را در سطح گسترده به مردم ارائه می دهد، افزود: جمع بندی منابع برای رسیدن به هدف مشخص پس از ارزیابی اولیه در برنامه قرار گرفت.

وی بابیان اینکه در هر استان موقعیت ارزیابی و بررسی شد، اضافه کرد: بعد از ارزیابی علمی نتایج قبل و بعد از کارزار بررسی و ضعف ها و قوت ها و میزان اثربخشی دستیابی به اهداف این طرح ارزیابی می شود.

کارشناس مسئول پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با تاکید بر افزایش دانش و تغییر نگرش افراد، گفت: این کمپین در شش استان کشور به صورت پایلوت برگزار و پس از بررسی نتایج به کل کشور تعمیم داده می شود.

کد خبر 2462143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha