۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷

روایت مبارزه ایران با دزدان دریایی در «زیر مدار 10درجه شمالی»

روایت مبارزه ایران با دزدان دریایی در «زیر مدار 10درجه شمالی»

مستند «زیر مدار 10 درجه» مبارزه ایران با دزدان دریایی را روایت می‌کند و فرهاد آئیش نیز به جمع بازیگران سریال «آخرین بازی» پیوست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند «زیر مدار 10 درجه شمالی» با هدف به تصویر کشیدن مبارزه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با دزدان دریایی خلیج عدن، دوشنبه 22 دی ماه، ساعت 23:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند روایتگر حادثه 17 فروردین 1390 است که در آن نیروی دریایی ارتش ایران موفق به نجات یک کشتی چینی از دست دزدان دریایی و دستگیری تعداد زیادی از این دزدان سومالیایی تبار شد. در این مستند فعالان نیروی دریایی ایران ضمن بیان خاطرات این اتفاق، جزییاتی ناگفته از گروگان‌گیری رخ داده در این ماجرا را بیان می‌کنند و همچنین برای اولین بار تصاویری دیده نشده از لحظات مختلف این عملیات و به خصوص لحظه آزادسازی گروگان‌ها و نجات آن‌ها به تصویر کشیده شده است.

زیر مدار 10 درجه شمالی

در بخش‌هایی از این مستند نیز امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سیدرضا میرطاهر نماینده مرکز تحقیقات استراتژیک درباره پدیده تروریسم دریایی صحبت می‌کنند.

«زیر مدار 10 درجه شمالی» در یک قسمت و به مدت 22 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود و چهارشنبه ساعت 15:30 تکرار خواهد شد.

پیوستن فرهاد آئیش به «آخرین بازی»

فرهاد آئیش به جمع هنرمندان مجموعه تلویزیونی «آخرین بازی» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی عزیز علیزاده اضافه شدند.

سریال آخرین بازی

علیزاده در این زمینه توضیح داد: فرهاد آئیش در نقش حشمت خان و رضا توکلی در نقش آقای بوستانی پدر نسترن مقابل دوربین این مجموعه رفتند و اکنون گروه تصویربرداری در کرج مشغول ضبط قسمت‌های پایانی هستند.

سریال آخرین بازی

امیرحسین رستمی در نقش سیاوش رستمی، بهاره افشاری در نقش نسترن، روناک یونسی در نقش شعله، آتش تقی پور در نقش جواد، زویا امامی در نقش مهین، مانی نوری در نقش قباد، مهران ضیغمی در نقش خشایار، ساعد هدایتی در نقش قیدی، لادن پروین در نقش خانم خسروی و با حضور رضا توکلی در نقش آقای بوستانی، مهدی سلوکی و... از جمله بازیگرانی هستند که در سریال «آخرین سلطان» به ایفای نقش می‌پردازند.

کد خبر 2462602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha