۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۱۲

صادقی:

۱۲ مركز ترك اعتياد در استان سمنان وجود دارد

۱۲ مركز ترك اعتياد در استان سمنان وجود دارد

دامغان - مدير كل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان ۱۲ مركز ترك اعتياد در اين استان به كار سم زدايی مشغولند گفت: این مراكز متاسفانه فاقد مشاور و پزشك هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌منوچهر صادقي قاديكلايي عصر سه شنبه در نشست كارگروه فرهنگي و اجتماعي شهرستان دامغان در محل فرمانداري اين شهرستان اظهار داشت: مراكز ترك اعتياد اگر داراي مشاور و پزشك باشند بهتر مي توانند در بهبود يك معتاد اثرگذار باشند و ريشه كني اين پديده نياز به عزم ملي دارد.

وي با بيان اينكه اعتياد يك معضل اجتماعي است تاكيد كرد: همه بايد تلاش كنيم تا جامعه از اين معضل كه گربيان گير آن شده است نجات يابد.

دامغان

۴۴ درصد از طلاق ها طی چهارماهه نخست زندگي زوجين شكل مي گيرد

مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري سمنان طلاق را دومين معضل اجتماعي ذکر كرد افزود: ۴۴ درصد از طلاق ها در چهارماهه نخست زندگي زوجين شكل مي گيرد لذا بايد با فرهنگ سازي و تقويت بنيان خانواده ها و بالا بردن اطلاعات و آگاهي ها از افزايش طلاق در جامعه جلوگيري كنيم.

وي خاطرنشان ساخت: عدم آگاهي از مهارت هاي ارتباطي و بين فردي و عدم آشنايي زوجين به سبك هاي ابراز عواطف به يكديگر از مهمترين دلايلي است كه زمينه افزايش طلاق در جامعه را فراهم مي كند.

توجه به كار فرهنگي در اولويت باشد

مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري سمنان با بيان اينكه بايد در حوزه اجتماعي حساسيت ايجاد كرد خاطر نشان ساخت: در برهه كنوني لازم است تا آسيب هاي فرهنگي بيش از گذشته مورد شناسايي و بررسي و توجه به كارفرهنگي در اولويت قرار گيرد.

صادقي اظهار داشت: ايران در حوزه باسوادي نیز در منطقه داراي رتبه نسبتاً خوبي است ولي بايد تلاش كنيم تا روز به روز اين وضعيت را ارتقا دهيم كه يكي از راه هاي ارتقا آن بحث فرهنگ سازي در جامعه به ويژه در بين افراد بي سواد است.

بالا بودن باسوادي و كسب رتبه های برتر كنكور از امتيازات دامغان است

فرماندار شهرستان دامغان نيز در اين جلسه با بيان اينكه اين شهرستان داراي هفت مركز آموزش عالي دولتي و غيردولتي است گفت: بالا بودن درصد باسوادي و كسب رتبه برتر در كنكور از امتيازات ممتاز شهرستان است.

علي اصغر مجد با اشاره به اينكه ۲۰ درصد جمعيت شهرستان دامغان را دانشجويان تشكيل مي دهند اضافه كرد: دامغان با دارا بودن سه حوزه علميه برادران و خواهران و ۵۰۰ طلبه از موقعيت خوب فرهنگي در سطح استان و كشور برخوردار است.

وی گفت: همه نگاه ما بايد كمك به رشد و توسعه شهرستان دامغان باشد و در اين راستا نيز تلاش و جديت خود را افزايش می دهيم.

در اين جلسه گزارشي از وضعيت بهداشتي و مشكلات مرتبط، كودكان كار و خياباني، اعتياد و نوع مصرف مواد مخدر در شهرستان دامغان از سوي روساي مركز بهداشت، بهزيستي و فرمانده انتظامي ارائه و به بيان نظرات و ديدگاه هاي خود راجع به موضوعات مطرح شده پرداختند.

۳۰ دستگاه اجرايي در شهرستان دامغان عضو كارگروه فرهنگي و اجتماعي هستند.

کد خبر 2464463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha