۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵

جلیلی اعلام کرد؛

تولید سیب در آذربایجان غربی صرفه اقتصادی ندارد

تولید سیب در آذربایجان غربی صرفه اقتصادی ندارد

ارومیه- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تولید سیب در استان صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول جلیلی به نقل از سایت خبری سازمان جهاد کشاورزی استان روز گذشته در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای توسعه و تقویت تشکلهای بخش کشاورزی آذربایجان غربی، قیمت تمام شده محصول سیب درختی برای باغدار را در استان را یک هزار و 630 تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سیب تولیدی استان به طور میانگین به قیمت یک هزار و 600 تا یک هزار و 700 تومان در بازار به فروش می رسد که این وضعیت رضایت بخش نیست و به سود باغدار نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود تولید سیب درختی و مشکلات بازاررسانی این محصول در استان اگر یک تشکل توانمند به منظور بازاریابی و بازرارسانی محصول سیب در استان تشکیل شود ، مشکل صادرات این محصول به کشورهای همسایه نیز در این راستا مرتفع می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به اهميت اين صندوق برای توسعه بخش كشاورزی استان، بر لزوم مشارکت تمام تشکلهای بخش کشاورزی در توسعه و افزایش سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان تاکید کرد .

جلیلی با اشاره به تشویق کشاورزان و تولید کنندگان نسبت به تشکیل تشکلهای تخصصی و هدایت آنها به سمت صندوق توسعه بخش کشاورزی، عنوان کرد: صندوق حمایت از کشاورزان نیز با جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی و آورده مردمی، دولت را در جهت توسعه بخش کشاورزی در کشور یاری می رساند.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان چهار برابر افزایش می یابد، گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی توانسته سرمایه خود را از بدو تاسیس تاکنون به بیش از 7 میلیارد تومان افزایش دهد که با مساعدت و همکاری تشکلها ،اتحادیه ها و تعاونی های بخش کشاورزی و مسئولان اجرایی امیدواریم در آینده نزدیک به حدود 30 میلیارد تومان ارتقا دهیم .

وی حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی و اعطای تسهیلات و انجام حمایت‌های مالی به تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از مهم‌ترین رسالتهای صندوق توسعه کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این راستا برای دستیابی به این هدف مهم نیازمند مشارکت هر چه بیشتر تشکلها ، اتحادیه ها و تعاونی های بخش کشاورزی هستیم .

کد خبر 2464870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha