۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴

خواجوی تاکید کرد؛

ضرورت توسعه کشت زعفران با هدف مدیریت منابع آبی اردبیل

ضرورت توسعه کشت زعفران با هدف مدیریت منابع آبی اردبیل

اردبیل - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید دارد که کشت زعفران با هدف مدیریت منابع آبی استان باید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خواجوی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی برنامه های کشت زعفران در اردبیل گفت: در راستای پیشبرد سیاست های کلان بخش کشاورزی و باهدف ایجاد اشتغالزایی زنان روستایی و جوانان جویای کار استان می توان برای کشت زعفران اولویت قائل شد.

وی لزوم اهمیت این طرح را مقابله با بحران آبی موجود درکشور و نیاز آبی کم این محصول درمقایسه با سایر زراعت های مرسوم مناطق  دانست.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان در عین حال به توان اشتغالزایی بالای این زراعت به میزان ۲۸۰ نفرروز به ازای هرهکتار تاکید کرد.

خواجوی افزود: نیاز نداشتن به ماشین آلات و ادوات کشاورزی پیشرفته و همخوانی با شرایط اقتصادی بهره برداران و ارزآوری از دیگر امتیازات کشت زعفران در استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال مطلوب بهره برداران از زراعت این محصول پیش بینی می شود با تداوم روند اجرای طرح  شاهد افزایش چشمگیر تولید این زعفران در استان باشیم.

به گفته مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان در حال حاضر عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول زعفران در ۵۰ هکتار از نقاط مستعد استان انجام می شود.

خواجوی با بیان اینکه بیش از ۷۰ تن پیاز زعفران در بین کشاورزان استان توزیع شده است، اضافه کرد: با توزیع پیازچه این محصول درسال جاری بین متقاضیان دربخش های قابل توجهی ازشهرستان های استان کاشت زعفران درحال اجرا است.

وی با تاکید بر ضرورت انجام کارهای تحقیقاتی درزمینه زراعت زعفران دراستان، برلزوم تهیه طرح های تحقیقاتی درمرکز تحقیقات کشاورزی استان اشاره کرد.

 مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام آمادگی برای همکاری با محققین دراین زمینه افزود: ازهرگونه پیشنهاد سازنده در راستای تامین منافع بهره برداران استان استقبال می شود.

کد خبر 2465178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha