۲۵ دی ۱۳۹۳، ۸:۴۳

تعیین ضرب الاجل برای برخورد با قاچاقچیان سوخت در سیستان و بلوچستان

تعیین ضرب الاجل برای برخورد با قاچاقچیان سوخت در سیستان و بلوچستان

زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان به منظور شناسایی و برنامه ریزی منسجم برای برخورد قاطعانه با قاچاقچیان سوخت ضرب ا الاجل یک ماهه تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی شامگاه چهارشنبه درجلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری اظهار داشت: در بازه زمانی یک ماهه باید تمامی نقاط ضعف و راهکار های مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا و سوخت تهیه و وارد فاز اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه تاراج منابع کشور از طریق قاچاق کالا در حالی که شرایط حاکم بر جامعه و نظام اقتصادی شرایط سختی را پشت سر می گذارد به هیچ وجه پذیرفته نیست خواستار تلاش بیشتر و برخورد قاطعانه دستگاه های مبارزه و دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا شد.

هاشمی با اشاره به اینکه میزان گردش مالی و حجم عملیات قاچاق بیش از اعتبارات تملک دارایی استان است اظهار داشت: قاچاق کالا و خروج سرمایه های کشور بدین طریق نه تنها موجب اخلال در نظام اقتصادی می شود بلکه روند خدمت رسانی به مردم را نیز آسیب زا می سازد.

وی عنوان داشت: در حال حاضر شاهد هستیم که قاچاقچیان سوخت با دور زدن پاسگاه های پلیس نسبت به انتقال مواد سوختی و کالاهای قاچاق اقدام می کنند که این موضوع کاملا با اقتدار نیروی انتظامی منافات داشته و منجر به تضعیف جایگاه ماموران انتظامی می شود.

استاندار در این جلسه خواستار جلوگیری و ممنوعیت ورود سوخت و بدون مجوز به استان شد و افزود: عملکرد ما در بحث مقابله با قاچاق قابل قبول نیست و باید هر مدیر و مسئولی در حوزه عملکرد خویش در این راستا تدبیر کند.

استاندار با بیان اینکه تکلیف سختی بر‌عهده مسئولان متولی امر مبارزه با قاچاق قرار دارد و باید بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد شود  به دبیرخانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموریت داد تا با همکاری ماموران انتظامی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی ضعف‌ها و راهکار های موجود برای برخورد قاطعانه با  قاچاق کالا ظرف مدت یک ماه اقدام کند.

هاشمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان بیان داشت: سفر رئیس جمهور محترم در طی ۲ نوبت در سال جاری و پیگیری روند طرح های توسعه ای در استان خود گواه توجه ویژه دولت به این استان است.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به کشور پاکستان در راستای افزایش مراودات تجاری ادامه داد: با کشور پاکستان برای ایجاد پایانه‌های دام، قرنطینه، شیلات و سایر حوزه های اقتصادی در راستای افزایش مراودات تجاری و همکاری های اقتصادی به توافقات خوبی دست پیدا کردیم.

 

کد خبر 2465382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha