۲۵ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰

آیت‌الله مکارم شیرازی خبر داد:

تشکیل 100 کلاس حوزه در موسسه امام کاظم(ع) قم

تشکیل 100 کلاس حوزه در موسسه امام کاظم(ع) قم

آیت الله مکارم شیرازی از تشکیل 100 کلاس حوزه در موسسه جدید امام کاظم(ع) قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در حاشیه نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد به تاسیس موسسه بزرگ امام کاظم(ع) در راستای تامین بخشی از زیرساخت‌های حوزوی اشاره کرد و گفت: طلبه‌ها در حجره‌های سرد و در برخی مساجدی که وضع آن مناسب تحصیل نیست اشتغال به تحصیل داشتند. از زمان مرحوم بروجردی بناهایی ایجاد شده ولی این بناها برای دورانی بوده که حوزه علمیه قم 10 هزار طلبه داشته ولی امروز که تعداد طلبه‌ها بسیار بیشتر شده ما هم به سهم خودمان برای جبران کمبود مدارس حوزوی اقدام کردیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: حدود 100 کلاس درس از 70 تا 300 متر مربع در این موسسه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مسجد آبرومندی در این موسسه ساخته شده که آیات قرآن و روایات آن را خودم انتخاب کردم. سوره دهر دور تا دور این مسجد نوشته شده که هم به اسلام تاکید دارد و هم اهل بیت(ع).

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه موسسه امام کاظم(ع) به قدری محکم ساخته شده که فعالیت‌های آن صدها سال ادامه خواهد داشته و ذخیره ای برای سربازان امام زمان است، اظهار کرد: روز اول که فکر کردیم اینجا ساخته شود 8 هزار متر زمین برای آن در نظر گرفتیم و منتظر بودیم تا یک انسان نیکوکار پول این زمین را به ما داد و ما نصف زمین را فروختیم تا خرج ساخت این بنا کنیم.

وی گفت: تعداد زیادی از خیران برای ساخت این موسسه، سیمان، وسایل برقی و اقلام مورد نیاز اهدا کردند و از بیت المال پول اندکی مصرف شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ساخت 160 واحد پارکینگ و اختصاص سه هزار متر مربع زمین برای کاشت فضای سبز را از ویژگی‌های این موسسه ذکر کرد و گفت: در اطراف این موسسه یک کتابخانه بزرگ ساخته می‌شود.

وی تاکید کرد: این موسسه با هزینه کمی از بیت المال و هزینه بیشتری از خیرین ساخته شده و امیدواریم مقبول امام زمان بوده باشد.

موسسه امام کاظم به دلیل بهره مندی از سالن‌های مجهز میزبان همایش‌های مهم است. این موسسه در آذرماه میزبان علمای برجسته 80 کشور جهان در جریان کنگره بین‌المللی جریان‌های تکفیری بود. نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد نیز در این موسسه در حال برگزاری است.

کد خبر 2465501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha