۲۵ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۲۶

حجت‌الاسلام سالک:

نام نیک زیرساخت‌های فرهنگی را تقویت می کند/ زنگ خطر رشد جمعیت وهابیون

نام نیک زیرساخت‌های فرهنگی را تقویت می کند/ زنگ خطر رشد جمعیت وهابیون

اصفهان – رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه انتخاب نام نیک زیر ساخت‌های فرهنگی خانواده را تقویت می‌کند، گفت: از این رو تقویت زیرساخت‌های فرهنگی جامعه برای انتخاب نام نیک باید به خوبی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی پیش از ظهر امروز در همایش مهندسی فرهنگ نام و نام گزینی که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، با اشاره به ارتباط مادام‌العمر همه مردم جامعه با ثبت احوال از زمان تولد تا پس از مرگ افزود: در این راستا سازمان ثبت احوال باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استفاده از ارتباط با بدنه عموم مردم جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه انتخاب نام نیک برای افراد زیر ساخت‌های فرهنگی خانواده را تقویت می‌کند، اظهار داشت: از این رو تقویت زیرساخت‌های فرهنگی جامعه برای انتخاب نام نیک باید به خوبی دنبال شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اصفهان در مجلس حمایت از فعالان فرهنگی کشور که در راستای احیای ارزش‌های دین گام برمی‌دارند را ضروری دانست و افزود: در این راستا ضروری است که ثبت احوال با تامین اعتبار مورد نیاز برای انجام طرح‌های پژوهشی در خصوص انتخاب نام مناسب برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی انتخاب نام نیک را از حقوق فرزندان دانست و بیان داشت: فرزندان می‌توانند در صورت نداشتن نام مناسب پدر و مادر خود را مورد بازخواست قرار دهند.

حجت‌الاسلام سالک کاشانی با اشاره به درج نام ۲۵ نفر از انبیاء الهی در قرآن اظهار داشت: تمام اسامی موجود در قرآن پشتوانه دینی و تاریخی زیادی دارند و از این رو انتخاب این اسامی برکات زیادی برای خانواده‌ها دارد.

وی انتخاب نام مناسب با ارزش‌های ایرانی اسلامی را یکی از روش‌های اساسی بازگشت ایرانیان به هویت واقعی خودشان دانست و افزود: تمام اسامی ایرانی اسلامی دارای پشتوانه قوی دینی و فرهنگ غنی ایرانی هستند و این در حالی است که در زمان پهلوی این اسامی توسط چکمه‌های پهلوی پایمال شده و امروز باید این اسامی احیا شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فصل الخطاب نام نیک باید قانون باشد، ادامه داد: قانون باید بر این امر نظارت جدی داشته باشد و دراین راستا از تمام مسئولان می‌خواهیم که چنانچه خلاء قانونی مشاهده می‌شود به مجلس گوشزد کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه کاهش جمعیت و رفتن جامعه به سمت پیری را از معضلات کنونی کشور دانست و گفت: نباید اجازه دهیم که در آینده‌ای نه چندان دور از ظرفیت مهاجران برای اداره کشور استفاده کنیم.

زنگ خطر رشد جمعیت وهابیون با پوشش اهل سنت

حجت‌الاسلام سالک کاشانی با اشاره به رشد جمعیت در جامعه وهابیت در سراسر کشور افزود: خانواده‌های وهابیت به سرعت در حال تولید مثل با پوشش اهل سنت هستند و این زنگ خطری برای مردم کشور است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش بودجه وزارت بهداشت در حوزه تعالی خانواده و طرح جمعیت در سال آینده اشاره کرد و افزود: در سال جاری ردیف بودجه برای این مورد یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که در سال آینده این بودجه ۶۰۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

کد خبر 2465603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha